به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حمیدرضا خان محمدی صبح امروز _چهارشنبه بیست و یکم خرداد_ در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسهساز استان مرکزی اظهار کرد: در مسیر توسعه و پیشرفت هر کشور، آموزش نقشی کلیدی ایفا میکند.
وی افزود: مدرسه نهتنها محلی برای یادگیری دانش است، بلکه فضایی برای تربیت اخلاقی، شکلدهی شخصیت و هدایت مسیر زندگی دانشآموزان محسوب میشود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدرسه سازی نوعی سرمایهگذاری بلندمدت برای آینده کشور محسوب میشود.
خان محمدی تصریح کرد: هر آجر از یک مدرسه، نه تنها یک عنصر فیزیکی، بلکه یک گام در راستای ساخت آیندهای روشن برای جامعه است.
وی اضافه کرد: یادگیری آموزههایی که در مدارس در نظر گرفته شده زمانی تحقق مییابد که آموزش کیفیت داشته باشد، بنابراین باید راهکارهای مختلف برای این موضوع در اولویت برنامهها قرار گیرد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: میزان تعهد این سازمان در سال گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد ریال بود و امسال رقم ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
خان محمدی ادامه داد: تحقق این تعهد که بهبود وضعیت مدارس کشور را به دنبال دارد نیازمند همراهی خیران است.
وی با اشاره به اینکه کار خیر در حوزه مدرسهسازی، از جنبههای مختلفی قابل توجه است گفت: در سالهای اخیر، توجه به مدرسهسازی افزایش یافته است و خیرین نقش مهمی در این حوزه دارند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: هر مدرسهای که ساخته میشود، فرصتی برای رشد دانشآموزان و شکلگیری شخصیت آیندهسازان کشور فراهم میکند، این مدارس نهتنها مکانهای آموزشی، بلکه مراکز رشد اجتماعی و فرهنگی است.
خان محمدی افزود: در این مسیر، حمایت از طرحهای مدرسهسازی، هم از سوی دولت و هم از سوی خیرین ضروری است.
وی با بیان اینکه یکی از چالشهای اساسی در حوزه آموزش، کیفیت مدارس است اظهار کرد: مدرسهسازی باید تنها محدود به ایجاد ساختمانهای فیزیکی نباشد بلکه به ارتقای استانداردهای آموزشی، ایجاد محیطهای شاداب و پویا، و افزایش کیفیت تدریس نیز توجه شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: یک مدرسه خوب میتواند خانوادهای موفق پرورش دهد، زیرا دانشآموزان در محیطی مطلوب رشد میکنند و با ارزشهای اخلاقی و اجتماعی صحیح آشنا میشوند.
خان محمدی تاکید کرد: همچنین مشارکت مهندسان و متخصصان در بهبود شرایط مدارس ضروری است، مهندسی در بالاترین مرتبهٔ تأثیرگذاری قرار دارد، زیرا کیفیت ساخت و تجهیز مدارس، مستقیماً بر روند یادگیری دانشآموزان تأثیر میگذارد.
وی اضافه کرد: مهندسان میتوانند با طراحی مناسب و بهرهگیری از فناوریهای نوین، فضای آموزشی را به محیطی کارآمد تبدیل کنند، علاوه بر این، فرهنگیان نیز جایگاه ویژهای در این روند دارند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: نقش فرهنگیان در تربیت و هدایت دانشآموزان بیبدیل است، معلمان، نهتنها ارائهدهندگان دانش، بلکه راهنمایان مسیر زندگی دانشآموزان محسوب میشوند.
خان محمدی ادامه داد: مسئولان اجرایی کشور نیز باید آموزش و پرورش را به عنوان اولویت نخست خود در نظر بگیرند، رئیسجمهور و مقامات عالیرتبه در جلسات متعدد، اهمیت ارتقای سطح آموزشی و توسعه زیرساختهای مدارس را مورد تأکید قرار دادهاست.
وی گفت: برنامههایی همچون بازسازی ۸۰۰ مدرسه، افزایش بودجههای آموزشی، و همکاری خیرین در این مسیر نشاندهنده عزم جدی برای تحول نظام آموزشی است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: در کنار توجه به سختافزار آموزشی، باید به شیوههای نوین تدریس و کیفیت یادگیری نیز اهمیت داد، یکی از اهداف این تغییرات، فراهمکردن روشهای نوین آموزشی است که باعث درک بهتر مفاهیم و ایجاد لذت در فرآیند یادگیری شود.
خان محمدی تصریح کرد: تغییر شیوههای تدریس، ایجاد روشهای مبتکرانه و تقویت مهارتهای دانشآموزان از جمله عواملی است که بر موفقیت این پروژه تأثیر خواهد گذاشت.
وی گفت: نقش خیرین نیز در این مسیر بسیار حیاتی است، جشنوارههای خیریه برای مدرسهسازی، فرصتهایی ایجاد میکنند تا افراد علاقهمند به کار خیر بتوانند در این مسیر گام بردارند، هر کمک خیرخواهانه، به توسعه آموزش و تربیت نسل جدید کمک میکند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: مدرسهسازی نه یک اقدام معمولی، بلکه یک حرکت ارزشمند و آیندهساز است دانشآموزان سرمایههای اصلی کشور هستند و فراهمکردن شرایط مناسب آموزشی برای آنان، تضمین آیندهای روشن و پایدار خواهد بود.


نظر شما