علیرضا معیریپور در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با بیان اینکه مشکل اصلی راههای روستایی فعالیت غیرمتعارف معادن است، اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان قزوین ۵۰۰ کیلومتر آن مورد استفاده معادن و معدنکاران قرار میگیرد.
وی افزود: معادن استان قزوین با حمل بارهای بسیارسنگین از مسیرهای روستایی صدمات جدی به این راهها وارد میکنند و بخش عمدهای از آنها از باسکول برای توزین بار خود در راستای پیشگیری از آسیب زدن به راههای روستایی استفاده نمیکنند.
مدیرکل راهداری استان قزوین با اشاره به آسیب دیدن بخش زیادی از راههای روستایی قزوین توسط معادن گفت: حدود ۳۰۰ کیلومتر از راهها و جادههای روستایی این استان به خاطر فعالیت غیرمتعارف و بیضابطه معادن به صورت جدی آسیب دیدهاند.
معیریپور اضافه کرد: در مجموع هم حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی استان قزوین نیازمند بازسازی و نوسازی هستند و در این زمینه باید زیرسازی آنها اصلاح شود یا مورد آسفالت قرار بگیرند تا قابل تردد باشند.
وی ادامه داد: با مصوبه شورای حفظ حقوق بیتالمال استان قزوین کارت سوخت کامیونهایی که بار معدنی با وزن غیراستاندارد حمل کنند، توسط پلیس راه توقیف میشود و در این رابطه تاکنون ۱۵۰ کارت سوخت توقیف شده است.


نظر شما