علیاصغر آمده در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اجرای مصوبه تشکیل هیئت ممیزه ارتقای شغلی اظهار کرد: اواخر سال گذشته و با تشکیل کمیته تخصصی، برای ۱۰۰ نفر از کارکنان شهرداری قم پرونده ارتقای شغلی در سطح ارشد تنظیم و نهایی شد.
وی افزود: سال جاری نیز برنامهریزی شده است تا در آغاز سال، بررسی پروندههای ارتقا برای کارکنانی که مشمول رتبههای خبره، ارشد و عالی هستند انجام شود و این فرایند با جدیت در حال پیگیری است.
مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری قم با تأکید بر اهمیت ارتقای جایگاه نیروی انسانی در شهرداری قم عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد هزینههای جاری شهرداری قم مربوط به نیروی انسانی است و این نشاندهنده نقش پررنگ کارکنان در اداره امور شهر است.
آمده با اشاره به مقایسه آماری بین سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۳ تصریح کرد: با وجود افزایش گستره جغرافیایی و جمعیت شهر و توسعه خدمات، نهتنها افزایشی در تعداد نیرو نداشتهایم بلکه با حدود ۲۰ درصد کاهش نیروی انسانی روبهرو بودهایم.
وی اضافه کرد: این کاهش در حالی صورت گرفته که کیفیت خدمات نهتنها افت نکرده است بلکه ارتقا پیدا کرده و بهرهوری منابع انسانی بهشکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به استخدام نیروهای تخصصی در آتشنشانی و اجرای آزمونهای استخدامی در سالهای اخیر گفت: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا در چارچوب قوانین ایثارگران و مقررات جذب نیرو، بدنه تخصصی و کارآمدی را در شهرداری قم شکل دهیم.
آمده با تأکید بر مدیریت هزینهها در شهرداری قم عنوان کرد: شهرداری قم توانسته نسبت ۸۰ به ۲۰ میان هزینههای عمرانی و جاری را حفظ کند که این امر در مقایسه با بسیاری از کلانشهرهای کشور یک موفقیت بهشمار میآید.
وی با اشاره به فشارهای اقتصادی و تورم بر کارکنان شهرداری قم گفت: با وجود محدودیتهای قانونی، سعی شده در زمینه حقوق، مزایا و رفاهیات همکاران اقدامات مؤثری انجام شود و این روند همچنان در حال پیگیری است تا جایگاه منابع انسانی بهعنوان سرمایهای ارزشمند حفظ و تقویت شود.


نظر شما