روزانه ۵۰۰ هزار سفر با موتورسیکلت در شهر اصفهان انجام می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر از ۴.۴ میلیون سفر روزانه شهری اصفهان نزدیک به ۵۰۰ هزار سفر با موتورسیکلت انجام می‌شود، گفت: این عدد قابل توجه است و نشانگر ضرورت توجه ویژه به ساماندهی، تأمین ایمنی و فرهنگ‌سازی برای این بخش از حمل‌ونقل شهری است.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری جلسه مشترک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، پلیس راهور، اتاق اصناف، هیئت مدیران بازار اصفهان، اتحادیه پیک موتوری و جمعی از مدیران ترافیکی با محوریت بررسی چالش‌ها و راهکارهای مدیریت موتورسیکلت‌های شهری اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها اگرچه گاه از چارچوب ضوابط و قوانین عبور می‌کنند و موجب بروز چالش‌هایی می‌شوند، اما به‌عنوان بخشی از شبکه حمل‌ونقل شهری پذیرفته‌شده‌اند و باید با نظام‌مندی مناسب، برای ساماندهی تردد آن‌ها برنامه مؤثری تدوین شود.

وی افزود: حضور نهادهایی از سطوح مختلف اجرایی و مدیریت شهری در این جلسه، نشان‌دهنده عزم جدی برای یافتن راهکارهای واقع‌گرایانه بود و تجربه موفق همکاری شهرداری و هیئت امنای بازار در منطقه ۳ اصفهان ثابت کرد که ساماندهی موتورها امری شدنی و قابل تکرار در دیگر مناطق است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت ساماندهی تردد در عرصه بازارهای گردش‌پذیر و مناطق مرکزی شهر به‌ویژه برای معرفی هویت اصفهان به گردشگران داخلی و خارجی تاکید کرد: باید از دیدگاه حذف و طرد این مد حمل‌ونقل پرهیز کنیم و در عوض با پیش‌بینی ظرفیت پارکینگ و رعایت کیفیت نظارت، ضمن حفظ امنیت و رفاه شهروندان و فعالان بازار، اقدامات اصلاحی را پیش ببریم.

ساکت با بیان اینکه امروز از ۴.۴ میلیون سفر روزانه شهری اصفهان نزدیک به ۵۰۰ هزار سفر با موتورسیکلت انجام می‌شود، گفت: این عدد قابل توجه است و نشانگر ضرورت توجه ویژه به ساماندهی، تأمین ایمنی و فرهنگ‌سازی برای این بخش از حمل‌ونقل شهری است.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر تصادفات در سال‌های گذشته و لزوم تداوم اقدامات هماهنگ اضافه کرد: علاوه‌بر ایجاد محدودیت‌های منطقی در قلب بازار، حمایت سایر نهادهای اجرایی، انتظامی، اقتصادی و قضائی برای ارتقای امنیت، کاهش حوادث ترافیکی و هنجارشکنی‌ها ضروری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری اجرای موفق طرح‌ها و بهره‌مندی از تجارب همه دستگاه‌ها و نخبگان، ما را به تدوین سناریو و اسناد اقدام عملی رهنمون می‌سازد تا گام‌های مؤثری در مدیریت تردد موتورسیکلت‌ها و کاهش آسیب‌های این حوزه برداریم.

ساکت با تاکید بر نقش داده‌محوری در برنامه‌ریزی‌ها گفت: مرکز کنترل ترافیک و تیم‌های مطالعاتی به‌صورت مستمر داده‌های مربوط به رفتار موتورسواران، چالش‌های موجود همچون پوشاندن پلاک و سایر تخلفات را رصد و پایش می‌کنند تا تدوین راهبردها بر پایه اطلاعات واقعی صورت گیرد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مسئول ابراز امیدواری کرد: با استمرار این هم‌افزایی و برنامه‌ریزی‌های مؤثر، روند کاهش تصادفات و ارتقای نظم ترافیکی در اصفهان ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 869582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۶
    2 0
    تو میاده رو های خیابان های فلسطین و استانداری و نقش جهان پر از موتور سیکلت های کسبه س که جلو مغازه شون پارک میکنن در حالی که دو پارکینگ بزرگ در خیابان های خراسانی و فرشادی هست که فقط ماشین پارک میکنه، بخشی از ظرفیت پارکینگ ها رو به موتور اختصاص بدید خیلی از افرادی که با ماشین تردد میکنن هم به جاش با موتور میان با خیال راحت میزارن پارکینگ بار ترافیکی هم کمتر میشه
  • داریوش شیذر ارانی IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۸
    0 0
    متأسفانه موتور سیکلت ها در پیاده روها و مسیرهای دوچرخه و بوستان‌ها و پارک ها جولان می دهند. و پلیس و شهرداری هیچکدام کاری برای رفع مزاحمت موتور سیکلت ها در مسیرهای ذکر شده انجام نمی دهند. در واقع پلیس با عدم جریمه موتور سیکلت ها ، عابرین پیاده و دوچرخه سواران را تنبیه می کند.