فعالیت ۲۰۰۰ نفر برای ساخت مترو پیشران توسعه اصفهان است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: شهری در زیرِ شهر با فعالیت شبانه‌روزی ۲۰۰۰ نفر در حال ساخت است که شاید دیده نشود، اما پیشران توسعه اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید ساکت امروز _دوشنبه پنجم خرداد_ در آئین تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اصفهان با اشاره به نقش راهبردی این سازمان در ترسیم چشم‌انداز آینده حمل‌ونقل عمومی شهر اظهار کرد: ادامه همدلی و همراهی خانواده بزرگ حمل‌ونقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ضمن قدردانی از خدمات سید محسن واعظی‌فر، مدیرعامل پیشین و خوش‌آمدگویی به مهدی روح‌الامین به‌عنوان مدیرعامل جدید افزود: امروز نه‌تنها از یک نسل پرتلاش و پرتجربه تقدیر می‌کنیم، بلکه با تکیه بر تجربیات ارزشمند گذشته، افق‌های بلندتری برای حمل‌ونقل ریلی اصفهان ترسیم خواهیم شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تلاش کارکنان، اعضای هیئت‌مدیره و مدیرانی که طی سال‌های گذشته هدایت سازمان را برعهده داشتند، تاکید کرد: تجربه، دانش و روحیه جهادی مدیران عامل و بدنه کارشناسی سازمان موجب شده تا تداوم ارتقای عملکردی و رشد چشمگیر شبکه ریلی شهر را دور انتظار ندانسته و افق‌های جدید برای آن ترسیم شود.

ساکت گفت: هر واحد رشد اقتصادی در یک کشور، مستلزم ۱.۵ تا ۲ واحد رشد در بخش حمل و نقل است، از این‌رو الگوهای توسعه در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی نشان می‌دهد که حمل‌ونقل انبوه بر ریلی در انواع و اقسام خود همواره یکی از پیشرانه‌های اصلی شکوفایی اقتصادی شهری و منطقه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های عمرانی، آزادسازی‌ها، خدمات مهندسی و برنامه‌ریزی‌های شهری زیر سطح زمین در حال اجرا است؛ شهری در زیر شهر با فعالیت شبانه روزی ۲۰۰۰ نفر در حال ساخت است، که شاید دیده نشود، اما پیشران توسعه اصفهان خواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تجربیات موفق گذشته خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۷ میلیون سفر در خط یک مترو و در طی دو ماه سال جاری بیش از ۴ میلیون سفر ثبت شده و امروز نیز با اطمینان به دانش مدیریتی و برنامه‌ریزی تیم جدید، انتظار می‌رود مسیر پیشرفت با توان مضاعف در موضوع احداث خط دو، تکمیل خط اول و برنامه‌ریزی توسعه‌ای برای خطوط مستعد و تحویل به حوزه بهره بردار قدرتمند دنبال شود.

ساکت گفت: امروز، جبهه تأمین مالی پروژه‌های ریلی یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها است که با پیگیری‌های مستمر معاونت مالی اقتصادی شهرداری اصفهان در دریافت اوراق مشارکت و تلاش برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی همچون فاینانس امید می‌رود بتوانیم زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای توسعه هرچه بیشتر خطوط مترو فراهم کنیم.

وی یادآور شد: سازمان حمل‌ونقل ریلی در افق آینده، پیشران توسعه پایدار اصفهان خواهد بود و آنچه این روزها به صورت ساخت خط دو مترو برای اصفهان دیده می‌شود تنها یک جبهه از حوزه فعالیت نهاد و خانواده حمل‌ونقل و ترافیک است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: در جبهه‌ای دیگر، به منظور پیشبرد کارایی، پیشبرد هم افزایی و استفاده حداکثری از ظرفیت شبکه موجود، جذب مسافر و یکپارچه سازی، سلسله فعالیت‌های دیگری از جمله بازبینی خطوط و ایستگاه‌های اتوبوس، تقویت کمّی و کیفی ناوگان، هوشمندسازی و بهینه سازی شبکه حمل و نقلی مُجدّانه دنبال می‌شود.

ساکت با اشاره به حمایت جهانی از پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: در دهه گذشته میلادی بانک جهانی ۲۸ پروژه حمل‌ونقل شهری کلان شامل بیست خط BRT، پنج خط مترو و سه خط تراموا را در کشورهای مختلف با ۵.۷ میلیارد دلار فاینانس کرده است و دلیل و توجیه این سرمایه‌گذاری‌ها و مشارکت‌های مالی چیست؟ آیا بدون توجیه اقتصادی است؟ آیا توجیه اقتصادی آنها بدون توجه به ملاحظات زیست محیطی صورت گرفته است؟

وی ادامه داد: تاکید بین‌المللی از جمله حمایت بانک جهانی از پروژه‌های حمل‌ونقل در کلان‌شهرها و تأکید بر کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی، بیانگر تأیید علمی و اقتصادی اجرای پروژه‌هایی مانند متروی اصفهان است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: چنین نگاهی باید در مدیریت شهری تقویت شود و بار دیگر از درایت و آینده‌نگری شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر بابت این حمایت باید قدردانی کرد.

ساکت با اشاره به روحیه جهادی، تعهد و مدیریت مبتنی بر دانش و اندوخته‌های دانشی و تجربه مدیریتی در پروژه‌های بین‌المللی توسط روح‌الامین گفت: امیدواریم انسجام، کارآمدی و موفقیت در همه خطوط قطار شهری و پروژه‌های کلان حمل‌ونقل ریلی تداوم یابد.

کد خبر 869572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.