روابط عمومی‌ها باید میانجی صادق بین دولت و مردم باشند

دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور گفت: روابط عمومی نباید تریبون تبلیغ مدیران باشد، بلکه باید با هویت‌سازی درون‌سازمانی و ایفای نقش میانجی، پیوندی مؤثر میان جامعه و دولت ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی ربیعی امروز _یکشنبه چهارم خرداد_ در آئین اختتامیه جشنواره «سلام» با تأکید بر اهمیت ایام سوم و چهارم خرداد، اظهار کرد: این روزها صرفاً مناسک تقویمی نیستند، بلکه حامل مفاهیم عمیق اجتماعی و سرمایه اعتماد ملی‌اند. خرداد، نماد عدالت‌طلبی و فداکاری نسلی است که در سخت‌ترین روزها، پیشانی مقاومت شدند.

وی با اشاره به تجربه آزادسازی خرمشهر، افزود: در سوم خرداد، جامعه شاهد بالاترین سطح اعتماد عمومی و فداکاری بود؛ فرماندهان و مسئولان کشور، نزدیک‌ترین افرادشان را به خط مقدم فرستادند و این عدالت اجتماعی در عمل بود که زمینه‌ساز پیروزی شد.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور تصریح کرد: هنوز تعریف دقیق و جایگاه درستی برای روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها مشخص نشده و بسیاری آن را با تبلیغات اشتباه می‌گیرند. روابط عمومی باید میانجی بین سازمان و جامعه، و تسهیل‌کننده گفت‌وگوی سازنده بین مدیران و کارکنان باشد.

ربیعی توضیح داد: روابط عمومی باید در سازمان‌ها هویت‌سازی کند، پرچمدار گفت‌وگوی داخلی باشد و بیش از آنکه تبلیغ‌کننده مدیران باشد، زبان مردم در سازمان و نماینده سازمان در میان مردم باشد.

وی با اشاره به تجربه خود در دولت، عنوان کرد: روابط عمومی‌ها نباید قربانی اولین تغییرات مدیریتی شوند؛ بلکه باید از تخصص برخوردار باشند و دارای ثبات مدیریتی باشند تا بتوانند نقشی مؤثر در پیوند جامعه و دولت ایفا کنند.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور در پایان با اشاره به ویژگی‌های دولت جدید، خاطرنشان کرد: به باور من، دولت آقای پزشکیان باید «دولت فروتن» نام گیرد؛ دولتی که به نداشته‌هایش معترف است و برای داشته‌های دیگران احترام قائل می‌شود. امیدوارم روابط عمومی‌ها نیز در مسیر اجتماعی‌سازی دولت، نقش خود را به‌عنوان میانجی‌گر صادق و خیر جمعی ایفا کنند.

کد خبر 869163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.