به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _پنجشنبه یکم خرداد_ در هفتمین نشست از سلسله نشستهای تجربه شهر با موضوع «فرایند شکلگیری متروی کلان شهر اصفهان» اظهار کرد: کسانی در این نشست حضور دارند، بهواسطه زحمتها، تصمیمها و اقداماتی که برای پیشرفت و توسعه مترو انجام دادند، حق بزرگی بر گردن شهر و استان دارند و اگر مردم اکنون از مترو استفاده میکنند، باید بدانند حاصل زحمات چه کسانی بوده است.
وی با تاکید بر اینکه قدرشناسی از آنها اقدامی با ارزش است، زیرا در جایی که میتوانستند در بخش خصوصی کار کنند، همه توان و انرژی خود را برای احداث مترو در اصفهان گذاشتند، افزود: احداث مترو در اصفهان راه زیادی در پیش دارد و باید با تمرکز به بیان تجربیات بپردازند تا برای مدیران فعلی و آینده ملاک عمل باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تأکیدات بیش از حد میراث فرهنگی در فرایند احداث خط یک متروی اصفهان تصریح کرد: مسائل کلانشهرها نباید دستخوش سلیقه افراد شود.
نورصالحی افزود: در راستای حفظ میراث فرهنگی، اگر سختگیری علمی و دقیقی پابرجا بود، کسی ناراحت نمیشد؛ اگر قراردادی با افراد بسته میشد، کار روان میشده وگرنه به بنبست میخورده است.
وی با اشاره به اینکه در دسترسی ایستگاه امام حسین (ع) در خط یک مقرر شده بود با احیای ساختمان جهاننما و بازسازی آن با شیوه معماری دوران صفویه، ورود و خروج مسافران از آن انجام شود که نخست قبول کردند، اما بعد با نظرات شخصی لغو شد، گفت: اینگونه موارد (وجود دیدگاه و سلیقه شخصی) جای تأسف دارد و باید سفره آن جمع شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، هزار میلیارد تومان (اوراق مشارکت و وام بانکی) برای احداث مترو اختصاص داده شد که این نخستین تأمین منابع مالی برای پروژه مترو بود که صد در صد بر دوش شهرداری گذاشته شد و البته کمک کرد تا احداث خط یک مترو با سرعت بیشتری ادامه یابد، آن هم در روزهایی که احداث مترو به دلیل تأمین منابع مالی متوقف شده بود.
نورصالحی افزود: در کشور ما بهویژه شهر اصفهان سرعت تصمیمگیری و انجام اقدام بسیار مهم است و نباید آن را به فردا موکول کنیم، زیرا لحظهای شرایط تغییر میکند.
وی تاکید کرد: باید از تجربیات گذشتگان برای تأمین منابع مالی بهره برد و با توجه به اینکه انرژی و تلاش خوبی وجود دارد، مطالعات پیرامون اجرای خط سه مترو انجام گیرد و نیاز شرق اصفهان به مترو نیز بررسی و لحاظ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهر اصفهان با دارا بودن ۲۰ کیلومتر خط فعال چهار رام قطار دارد، اما در دیگر کلان شهرهای کشور با کیلومتر کمتر خطوط، تعداد رام بیشتری اختصاص داده شده است و بهنوعی اجحاف محسوب میشود، گفت: چالشها برای تکمیل خط دو، تکمیل ناوگان و آغاز عملیات احداث خط سه متروی اصفهان باید احصا شود و همه برای حل آن تلاش کنیم.


نظر شما