به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، سید مصطفی آذرکیش با اشاره به لزوم همافزایی دستگاههای مختلف برای ارتقای کیفیت آموزش اظهار کرد: امروز شاهد همافزایی بین دستگاهی بسیار خوب در حوزه هوش مصنوعی هستیم.
وی با بیان اینکه همکاریها از سوی وزارت آموزشوپرورش، وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاستجمهوری، صدا و سیما و اپراتورهایی نظیر همراه اول شکل گرفته و در حال گسترش است، به سند ملی هوش مصنوعی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش سه تکلیف اصلی از جمله اصلاح نظام آموزشی کشور برای تقویت مزیتهای انسانی در برابر هوش مصنوعی و پرهیز از رقابت نابرابر، تضمین محتوای آموزشی ویژه برای دوره متوسطه و دانشگاه و حمایت از راهاندازی رشتههای جدید متناسب با نیاز بازار کار هوش مصنوعی در این اسناد دارد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ جلسه تخصصی در زمینه آموزش هوش مصنوعی با همکاری ۱۸ شرکت دانشبنیان برگزار شده است، ادامه داد: در حال برنامهریزی برای آموزش دو میلیون دانشآموز در مقطع متوسطه اول و ۱۰۰ هزار معلم هستیم.
آذرکیش با بیان اینکه ثبتنام این برنامه از خرداد در سایت وزارت ارتباطات انجام میشود و نتایج آن در سامانه سیدا پایش خواهد شد، گفت: یکی از اهداف کلان، تربیت نسل آینده نه بهعنوان مصرفکننده فناوری، بلکه بهعنوان خالق و توسعهدهنده فناوری هوش مصنوعی است.
وی با بیان اینکه فعالیتهایی همچون برگزاری مسابقات رباتیک با مشارکت بیش از ۳۸ هزار اثر دانشآموزی و تشکیل دبیرخانههای تخصصی در استانهای خوزستان و تهران، گامهای مهمی در این مسیر بوده است به راهاندازی قطب کشوری رباتیک و هوش مصنوعی در اصفهان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۴۰ وبینار کشوری و ۳۲۰ وبینار استانی با محور آموزش مفاهیم پایه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و کاربردهای آن برگزار شده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این قطب نقشهای کاربر و توسعهدهنده برای آموزش مفاهیم پایه هوش مصنوعی طراحی شده و تاکنون بیش از ۸۲۸ هزار دانشآموز بهصورت حضوری و نزدیک به ۴۵ هزار نفر به صورت غیرحضوری آموزش دیدهاند، از تدوین کتابهای درسی جدید در حوزه کدنویسی و فناوری و اجرای برنامههایی برای آموزش عملی در حوزه خودروهای هوشمند و سازههای مکاترونیکی خبر داد و با تاکید بر ضرورت انسجام در سیاستگذاریها خاطرنشان کرد: به دنبال تربیت نسلی فناور، خلاق و آگاه به تحولات جهانی هستیم و این مسیر، یک مسیر موقت یا مناسبتی نیست، یک مسیر دائمی و ملی است که باید با مشارکت و وفاق نهادهای مختلف و پشتیبانی جامعه پیش برود.
نظر شما