شبكه رسانه اي شهر؛حلقه ارتباطی با شهروندان

خبرگزاري ايمنا: تشکیل شبکه رسانه ای در شهرداری اصفهان از اقدامات مهم حوزه روابط عمومی مي باشد.

در این شبکه از تمام ظرفیت های لازم، شامل رسانه مکتوب (روزنامه اصفهان زیبا)، رسانه سایبر(درگاه الکترونیکی شهرداری)، اطلاع رسانی و اخبار( خبرگزاری ایمنا)، رسانه های تصویری و صوتی (استودیو صدای شهر و تلویزیون های شهری) برای ارتباطات استفاده شده است. 

الف- در سطوح شهري و محله اي
- ایجاد شبکه رسانه ای شهر ( CMN )
- خبرگزاري ايمنا(www.imna.ir)
- خبرگزاري ايمنا به عنوان " تريبون جهاني شهر" ‌اولين خبرگزاري شهر گنبدهاي فيروزه اي و تنها خبرگزاري منطقه اي ايران است كه با ساده ترين،‌ تاثيرگذارترين و در دسترس ترين گزينه ارتباطي دريافت اطلاعات، دروازه اي سهل الورود و كم هزينه براي اطلاع لحظه به لحظه از تحولات و رويدادهاي شهري،‌كشوري و بين المللي را به روي مردم می گشاید به گونه ای که روزانه بيش از ۸۰ هزار كاربر از این دریچه از اخبار و رویدادهای شهر مطلع می شوند و از آن بازديد می نمایند.
- این خبرگزاري توليد اخبار صحيح، توجه به سياست ها، منافع نظام و آرمانهاي انقلاب اسلامي، انعكاس اخبار صحيح، دقيق و سريع و به موقع با رعايت امانت داري و معرفي ظرفيت هاي استان در عرصه هاي مختلف را از اهداف و سياست هاي خود قرار داده است.
این خبرگزاری با سرویس های متنوع ازجمله مدیریت شهری، علم و فنآوری، اقتصاد، فرهنگ و هنر، اجتماعی، ورزش، شهرستان ها، سیاسی، دانشگاه، بخش صوت و تصویر(پادكست) و همچنين سرويس عکس با ارائه قويترين گالري هاي عكس از اتفاقات مختلف شهر و استان اخبار متنوعی را از طریق آدرس www.imna.ir در اختیار علاقمندان قرار داده است.

- سامانه پیامک
- ارسال پيام در مناسبت هاي مذهبي و ملي، ‌اخبار،‌ اطلاع رساني از برنامه هاي مديريت شهري با هدف ایجاد ارتباط دو سويه سريع،‌ صحيح و شفاف با مخاطبین از طریق شماره ۲۰۰۰۰۳۱۳۷

- روزنامه اصفهان زيبا
- انتشار روزنامه اصفهان زیبا از سال ۸۴ به عنوان " زبان گوياي شهر" و رسانه اي برتر ميان مطبوعات اصفهان با هدف اطلاع رسانی و آگاه سازي مخاطبان از رويدادهاي خبري، حوادث و ارتقاء فرهنگ شهروندی با رويكرد پوشش مسائل استانی، كشوري و بين المللي در قالب خبر، مقاله، تحلیل و عکس مي باشد.
- سرویس های اين روزنامه شامل: ایران و بین الملل، شهر، استان، جامعه،‌ فرهنگ و هنر، اقتصاد و صنعت، ورزش و ضمائم: كلبه، شبكه، حمله، صحنه، ‌فرفره، كافه و ويژه نامه هاي مناسبتي ازجمله ريحانه، طلوع انقلاب، شوراها، خانه به خانه (بافت فرسوده)، همت ماندگار و... مي باشد.
- افزایش توزيع اين روزنامه از ۳۰ كيوسك مطبوعاتي به ۷۵ كيوسك و توزيع در مسافرتهاي هوايي از ۳۰ نسخه به ۵۰۰ نسخه

- استوديو صداي شهر
- راه اندازی استوديو صداي شهر از سال ۸۸ با شعار "طنين آهنگ تلاش شهر" و به عنوان يك رسانه فراگير  مي باشد.
- اين رسانه با رويكرد ايجاد يك رسانه دو سويه و افزايش مشاركت شهروندان در سايه كسب آگاهي هاي لازم با سرفصل های موضوعی از قبيل مديريت نوين شهري و آينده نگري در مديريت شهر، آشنايي با وظايف شوراي اسلامي شهر و معرفي كميسيون هاي مختلف و مصوبات شورا، فرهنگ سازي در خصوص مولفه های شهری، آموزش حقوق و فرهنگ شهروندي و اطلاع رساني در اين زمينه، انعكاس مناسب نظرات، نقدها، پيشنهادات و ايده هاي نوی شهروندان و پاسخگويي توسط مديران ارشد شهرداري مي باشد.
در این راستا می توان به حضور شهردار اصفهان در برنامه زنده شهر و مردم در روزهای پنجشنبه هر ۱۵ روز یکبار، حضور رئیس شورای اسلامی شهر، معاونین شهردار، شهرداران مناطق ۱۴گانه و مدیران عامل سازمانها هر ۱۵ روز یکبار در بخش عصرگاهی برنامه های صدای شهر اشاره نمود.
- کسب عنوان برنامه برتر به لحاظ تعداد مخاطب و اثر گذاري در ارزيابي برنامه هاي صدای مرکز اصفهان
- طراحی منحصر به فرد از لحاظ فني و چیدمان اتاق های فرمان و استودیوها و دید همزمان بین آنها
- پخش روزانه در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی بر روي موج AM وFM از صداي مركز اصفهان

- استوديو سيماي شهر
- راه اندازی استوديو سيماي شهر در سال ۹۱ با شعار" حدیثی از تلاش ماندگار در شهر زیبای خدا " با هدف اطلاع رساني، آگاهي بخشی و ارتباط دو سويه بين شهروندان و مديريت شهري در شهر اصفهان به صورت اثر بخش
- ارائه برنامه هایی با محوريت ارتقاء فرهنگ شهروندي و جلب مشاركت شهروندان در اداره شهر و در قالب موضوعاتی شامل آموزش فرهنگ شهروندي، پاسخگويي به سوالات مردم از سوي مسوولان شهرداري و اطلاع رساني در قالب مصاحبه با مسوولین وکارشناسان شهری،گزارش اخبار مدیریت شهری و گزارش در قالب تصویر با استفاده از امكانات و تجهيزات پیشرفته و به روز.
- برنامه هاي سيماي شهر با استفاده از قالب هاي مختلف برنامه سازي و استفاده از تكنيك هاي فني و هنري به صورت روزانه در دوبخش صبحگاهی و عصرگاهی به مدت ۵۰ دقیقه با ارائه مجموعه برنامه های آموزش فرهنگ شهروندی ،اطلاع رسانی در قالب مصاحبه با مسئولین و کارشناسان شهری،گزارش اخبار مدیریت شهری، گزارش در قالب تصویر، ارائه نظرات شهروندان وبیان مشکلات از طریق سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۷۱۱۳۷و شماره ارتباط مردمی ۲۱۲۱۴۲۰همچنین پاسخگویی به این موارد توسط مدیران ارشدشهرداری از شبکه استانی سیمای مرکز اصفهان پخش می گردد.

- ارتباطات مردمی ۱۳۷
- توسعه و ساماندهی این مرکز از سال ۸۲ با بهره گیری از کلیه ظرفيت هاي لازم به لحاظ سخت افزاري (فني و الكترونيكي)، ‌ايجاد ساختار سازماني مناسب و ايجاد فرايندها و نرم افزارهاي لازم جهت خدمت رساني بدون وقفه به عنوان "پاسخگوی همیشه بیدار" با هدف ایجاد بستری مناسب جهت تعامل شهروندان با مدیریت شهري و ایجاد پل ارتباطی بین شهرداری و شهروندان
- حفظ و ارتقاء رضایتمندی شهروندان با روش ها و خدمات متنوع از جمله دریافت پیام ها و درخواست های شهروندان، پاسخگویی و ارائه مشاوره به آنان از طریق سامانه هوشمند ۱۳۷ به صورت شبانه روزی، حضور شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمانهای وابسته شهرداری در اين اداره به منظور پاسخگویی مستقیم، حضور کارشناسان اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ در محل اعلام شده جهت رفع معضل، انتقال نظرات شهروندان به مدیران شهری و دریافت جوابیه از طریق سیستم Call Center به صورت صوتی، امکان پیگیری جوابیه توسط کد رهگیری پیام براي شهروندان
- ارسال پیامک به مدیران مجموعه شهرداری به صورت هفتگی جهت اطلاع از نحوه رسیدگی و پاسخگویی به پیامهای مردمی ارسالی ۱۳۷ به مجموعه تحت مدیریت ایشان.
- ارسال گزارش ماهیانه نحوه عملکرد مجموعه شهرداری درخصوص پاسخگویی به پیامهای مردمی ۱۳۷ به شورای شهر، شهردار اصفهان و مدیران مجموعه شهرداری.
- دریافت بیش از۲۰۰هزار پیام ازسال ۸۲ تاکنون با الویت نظافت وجمع آوری زباله،آسفالت، سدمعبر، پاکسازی، فضای سبز و..

- درگاه الکترونیکی شهرداری( www.isfahan.ir)
- توسعه و ساماندهی "درگاه الکترونیکی شهرداری اصفهان" از سال ۸۸ با برنامه ريزي و سياست گذاري با دو رويكرد ارائه خدمات اطلاع رساني و ارائه خدمات الكترونيكي به سه زبان فارسي، ‌انگليسي وعربي
- از ویژگی های خاص این درگاه ارائه بیش از ۴۵ خدمت الکترونیکی، یکپارچگی تجمیع سیستم ها و جستجوی یکپارچه، ارائه خدمات گسترده اطلاع رسانی، تعاملی و تراکنشی، هماهنگي گرافيکي و زیبایی بصری در بیش از ۵۰ زیر سایت و....
- ارائه خدمات متنوع اطلاع رسانی و الکترونیکی به جامعه مخاطب پرتال شهرداری اصفهان شامل پرسنل شهرداری، گردشگران داخلی و خارجی و مراجعین شهرداری با هدف تحقق شهر و شهرداری الکترونیک
- بارگذاري حدود ۵۰۰ فرآيند كاري شهرداري اصفهان و ارائه فرآيندهاي مرتبط با ارباب رجوع
- بارگذاری مصوبات شوراي اسلامي شهر اصفهان و مجموعه بخشنامه ها و مصوبات شهرسازي با قابليت جستجو
- راه اندازي سامانه مناقصه و مزايده و اطلاعيه هاي شهرداري اصفهان جهت اطلاع رساني فراگيرتر به مخاطبين

- اطلاع رساني از فعالیت ها و قوانين شهرداري
- تهیه و تدوین سه سری بروشور کوتاه وگویا با بیش از۳۰ عنوان شامل قوانین شهرداری، سیرگردش کار در شهرسازی، نحوه محاسبه تراکم ارزش افزوده، قانون مدیریت پسماند، قوانین تخلفات شهری و... وتوزیع آن در مناطق ۱۴گانه
- تهیه و تدوین کتابچه آشنائی با کمیسیون ماده صد (قوانین ونحوه اقدام ) وکتابچه آشنایی با قوانین شهرسازی و توزیع در مناطق ۱۴ گانه شهرداری
- تهیه و تدوین انواع بروشور از فعالیتها و پروژه های شهری مانند مجموعه هفت محورتاریخی در هفت جلد، بروشورهای میدان امام علی(ع)، بزرگراه دو طبقه امام خمینی(ره)، معرفی حلقه های ترافیکی شهراصفهان، مجموعه بروشورهای فرهنگ شهر و...
- تهیه و تدوین كتاب عملکرد شهرداری با عنوان "حدیث خدمت" و كتاب " اسناد بلديه وشهرداری اصفهان در يكصد سال اخير"
- تبلیغات و فضاسازي شهری
- از جمله سياستهاي مديريت شهري داشتن فضاي محيطي با نشاط و متذكر مي باشد كه در جهت اين امر با برنامه سازي و سياستگذاري براي تبليغات محيطي و فضاسازي شهري در مناسبت هاي ملي و مذهبي، معرفي خدمات و عملكرد مديريت شهري وديگر سازمان ها و نهادها و ارائه پيام هاي فرهنگ شهروندي با استفاده از ابزارهاي تبليغي از جمله بنر، لمپوست، پوستر وبروشورهاي اطلاع رساني با گرافيك و طراحي هاي زيبا زمينه ايجاد فضاي شهري با نشاط و متذكر را فراهم مي آورد . در ا ین راستا می توان به نصب لمپوست به مناسبت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با شعار "دشمن نگاه کن" و نصب لمپوست و چاپ پوستر به مناسبت ایام محرم با موضوع معرفی سبک زندگی امام حسین(ع) اشاره نمود.

- نمایشگاه دائمي نصف جهان
- ساماندهی و توسعه نمایشگاه نصف جهان از سال ۸۳ با هدف معرفی اصفهان قدیم، اصفهان حال و معرفی خدمات و عملكرد مجموعه شهرداري به عنوان يك نهاد فرهنگی، خدماتی و اجتماعي.
- در این نمایشگاه با خلق جاذبه های بصری و محتوایی؛ در يك منظر دریچه ای نوین به روی شهروندان برای آشنایی بیشتر با فعالیت های شهرداری گشوده شده است.
- معرفی اصفهان قديم، ‌اصفهان حال و اسناد بلديه و شهرداري اصفهان و خواهر خوانده هاي شهرگنبدهاي فيروزه اي با شبیه سازی بازار، میدان امام(ره) و چهارباغ به شکلی زیبا با ارائه مجموعه اي نفيس از ظروف مكشوف ميدان امام علي(ع)، اسناد تاريخي، عكسهاي قديم ارنست هولستر و مشاغل شهر اصفهان تصوير برداري شده توسط عبدالحسين سپنتا، ایجاد بخش اصفهان کنونی شامل غرفه های هشتگانه معاونت های شهرداری، حوزه شهردار، شورای اسلامی شهر، شهر اسلامی، مديريت روابط عمومي، تصاویر شهرداران اصفهان، خواهر خوانده ها و شهدای شهر و شهرداری اصفهان
- شرکت در نمایشگاه های متعدد از جمله نمایشگاه عملکرد دستگاه های دولتی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، کیش و اصفهان و کسب رتبه های ممتاز و برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای هشت ساله مديريت شهري تحت عنوان نمایشگاه جهاد خدمت رسانی در سال ۱۳۸۸ در ايستگاه مركزي مترو

ب – در سطوح بین المللی
- بستر سازي توسعه روابط بین المللی شهر اصفهان
- افتتاح نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان ۱۲/۹/۱۳۸۸
- ملاقات و مذاکره با شهرداران و اعضای انجمن شهرهای مرمره و استانبول ترکیه، چین، فرایبورگ آلمان و کوالالامپور مالزی و....
- ایجاد و گسترش روابط خواهرخواندگی
- شهرهاي تاريخي جهان بعضاً به واسطه زمينه هاي تاريخي فرهنگي مشترکي که دارند، سعي در حفظ و حراست از آنها داشته و در اين راستا نسبت به ايجاد يک رابطه غير متمرکز از طريق انعقاد قراردادي موسوم به خواهرخواندگي اقدام نموده و سعي مي‌کنند با اعزام گروههاي کارشناسي از تجربيات يکديگر استفاده نمايند.
- برقراری انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با ۱۳ شهر دنیا که ۴ مورد آن بین سال های ۸۹- ۸۳ می باشد از جمله :
- شهر لاهور در کشور پاکستان در تاریخ ۱مرداد۱۳۸۳
- شهر سن پترزبورگ در کشور روسیه در تاریخ۲۰آبان ۱۳۸۳
- شهر داکار در کشور سنگال در تاریخ ۴آذر۱۳۸۸
- شهر بعلبک در کشور لبنان در تاریخ۱۳مهر۱۳۸۹
- مطالعه و بررسی گسترش روابط خواهرخواندگی
- پی گیری جهت گسترش روابط خواهرخواندگی بین کشورهای همسایه از جمله استانبول ترکیه، هرات از افغانستان و کربلا از عراق که استانبول ترکیه در دست اقدام است.
- مطالعه و بررسی خواهرخواندگی با شهر تاشکند در ازبکستان و شهر تفلیس در گرجستان
- مطالعه پیرامون شهرهای کشور هند و انتخاب مناسب ترین شهرها (حیدرآباد،بنگلور و بمبئی)جهت خواهرخواندگی با اصفهان و پیشنهاد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای مذکور
- برگزاري هفته فرهنگی اصفهان در شهرهاي خواهرخوانده
- برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در الجزایر درسال ۱۳۸۹
- برگزاری هفته فرهنگی ژاپن در اصفهان در موزه هنرهای معاصر از۳۰-۲۸دی ماه ۹۰ و پیشنهاد خواهرخواندگی با شهر کیوتوی ژاپن
- برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در ایرلند در سال ۱۳۹۱
- برنامه ریزی برقراری هفته فرهنگی در سن پترزبورگ ، خارکوف و پاریس
- برگزاری جشنواره فرهنگی خواهرخوانده ها در نوروز ۹۰ (۱۳-۱۰ فروردین)
- عضویت شهرداری اصفهان در سازمان های بین المللی:
- سازمان سیتی نت (Citynet)
- اتحادیه شهرهای تاریخی (LHC)
- سازمان کلان شهرها(متروپلیس) metro polises
- سازمان پایتخت­ها و شهرهای اسلامی جهان OICC
- شبکه جهانی توسعه شهری((INTA
- شبکه جهانی میراث فرهنگی ((ICCN
/۱۰۱۰
کد خبر 86682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.