تربیت کادر مدیریتی برای آینده کشور در دستور کار تشکل‌های دانشجویی باشد

فرماندار همدان گفت: منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور هستند و مردم مهم‌ترین مؤلفه قدرت در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _جمعه بیست و ششم اردیبهشت‌_ در جمع دانشجویان شرکت‌کننده در طرح «حامیم» دانشگاه‌های پیام‌نور همدان اظهار کرد: منابع انسانی ارزشمندترین سرمایه‌های هر کشور و جامعه هستند و مردم مهم‌ترین مؤلفه قدرت، به‌ویژه برای نظام‌هایی همچون جمهوری اسلامی که مبتنی بر قیام‌های مردمی شکل گرفته‌اند، به شمار می‌آیند.

وی افزود: کادرسازی در حوزه مدیریت باید یکی از اولویت‌های مهم تشکل‌های دانشجویی باشد و سپردن کارها به مردم و اعتماد به جوانان باید در جامعه تمرین شود، چرا که تجربه نشان داده هرگاه به مردم اعتماد کردیم، توفیقات بیشتری حاصل شده است.

فرماندار همدان ادامه داد: آموزش و پرورش در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقشی اساسی دارد و توانمندسازی مادران که نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند، باید در تمام سطوح مورد توجه قرار گیرد.

مخفی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در عرصه مدیریت و نظارت ضروری است و در کنار مدیریت بازار، باید این ظرفیت‌ها به کار گرفته شود؛ همچنین شاخصه‌های کسب حلال باید به صورت مستمر در بازار تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: آب شرب همدان از منابع مطمئن تأمین می‌شود و از سلامت کامل برخوردار است، اما در کنار اقدامات انجام‌شده، ارتقا کیفیت آب نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار همدان اظهار کرد: راهکار حل مشکل ترافیک در همدان افزایش حمل‌ونقل عمومی، ساخت پارکینگ، بهره‌برداری از کنارگذر و احداث کمربندی در رینگ سوم شهر است.

وی افزود: اردوها و نشست‌های دانشجویی و دانش‌آموزی باید محلی برای تمرین مدیریت و پذیرش مسئولیت در آینده باشد.

مخفی ادامه داد: مشکل اصلی در حوزه اشتغال شهرستان همدان، مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای باید برای تأمین نیاز جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: حضور دانشگاه‌ها در عرصه کاهش آسیب‌های اجتماعی راه‌گشا است و با وجود اقدامات خوب انجام‌شده در استان، مشاوره برای جامعه امروز بسیار اهمیت دارد و دانشگاه‌ها باید در این حوزه ورود کنند.

کد خبر 866744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.