به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، عبدالمطهر محمدخانی امروز _سهشنبه بیستوسوم اردیبهشت_ در نخستین نشست مدیران ارتباطات شهرداریهای کشور «نما» با بیان اینکه هفته ارتباطات فرصتی برای تأمل بر نقش کلیدی روابط عمومی در مدیریت شهری است، اظهار کرد: دیگر ارتباطات صرفاً در خیابانها و مراکز اداری جریان ندارد، بلکه بخش مهمی از تعاملات روزانه شهروندان در بستر پلتفرمهای دیجیتال و کمپینهای رسانهای شکل میگیرد. هر روز با ورود به این پلتفرمها، مخاطبان تحت تأثیر جریانهای خبری، تبلیغاتی و اجتماعی قرار میگیرند که جهتگیریهای فکری و احساسی آنها را شکل میدهد.
وی افزود: روابط عمومی شهری اکنون مسئولیت فراتر از اطلاعرسانی دارد. این حوزه باید با شناخت عمیق از فضای رسانهای، جهتدهی مثبت افکار عمومی و مقابله با جریانهای منفی، نقش مؤثری در تقویت امید اجتماعی ایفا کند.
سخنگوی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هر روز با تولید محتوا، برگزاری کمپینها و تحلیل روندهای خبری، روابط عمومی تلاش میکند تا تصویر مطلوبتری از مدیریت شهری ارائه دهد و شهروندان را در مسیر پیشرفت و توسعه شهری همراه سازد.
محمدخانی تاکید کرد: شهرداریها، علاوه بر ارائه خدمات شهری، نقش حیاتی در حمایت از سیاستهای دولت دارند. همکاری گسترده میان شهرداریها و دولت میتواند مسیر توسعه و رفاه شهری را هموار کند. در همین راستا، شهرداری تهران با اجرای پروژهها و سیاستهای حمایتی، تلاش دارد تا به کاهش مشکلات شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.
وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه ارتباطات شهری، اجرای کمپین «تهران دوستداشتنی» بوده که با هدف بهبود تصویر شهر تهران و افزایش تعامل مثبت شهروندان با مدیریت شهری راهاندازی شده و نتایج نظرسنجیها نشان داده است که ۵۳ درصد شهروندان پس از اجرای این کمپین، نگرش مطلوبتری نسبت به پایتخت پیدا کردهاند.
سخنگوی شهرداری تهران تصریح کرد: در یک ابتکار جدید، شهرداری تهران اقدام به تولید سریال تلویزیونی با محوریت مدیریت شهری کرده است. این مجموعه که از شبکه سه سیما پخش میشود، برای اولین بار عملکرد شهرداریها را از زاویهای واقعگرایانه و مثبت نمایش میدهد. این سریال تلاش دارد تا تصویر دقیقی از چالشها و اقدامات مدیریت شهری ارائه کند و شهروندان را با فعالیتهای شهرداری بیشتر آشنا سازد.
محمدخانی گفت: تحولات اخیر در حوزه روابط عمومی شهری نشاندهنده اهمیت روزافزون ارتباطات در مدیریت افکار عمومی، افزایش اعتماد شهروندان و تقویت سرمایه اجتماعی است. شهرداریها با بهرهگیری از ابزارهای نوین رسانهای و اجرای کمپینهای هوشمند، در تلاشاند تا تعاملات موثرتری با شهروندان ایجاد کنند و مسیر توسعه شهری را بهبود بخشند.


نظر شما