۳ ظرفیت جدید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ به شهر اصفهان اضافه می‌شود

شهردار اصفهان گفت: روزشمار برای افتتاح به‌تدریج بر سامانه شهرداری بارگذاری می‌شود و روزهای بیست‌وسوم، بیست‌وهفتم و سی‌ویکم اردیبهشت با برگزاری سه افتتاحیه، سه ظرفیت جدید شامل تصفیه‌خانه تکمیلی شمال شهر، پردیس سینمایی شهر رویاها و ساختمان مدیریت بحران به شهر و شهروندان این کلان‌شهر تقدیم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه هفدهم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» با اشاره به اجلاس همکاری‌های ایران و آفریقا اظهار کرد: افرادی که برای شرکت در این اجلاس در اصفهان حضور یافتند، بیشتر از تاجر و بازرگان بودند و ارتباط آن‌ها بیشتر با اتاق بازرگانی بود، البته شهرداری در کنار دیگر دستگاه‌ها قرار داشت، اما برای تعامل در مدیریت شهری فرصتی نبود، مباحث اقتصادی مدنظر بود و بازدیدها بیشتر از صنایع بود که با استقبال روبه‌رو شد و به رونق اقتصاد شهر کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سال جاری ۶۰ پروژه تعریف کردیم، افزود: روزشمار برای افتتاح به‌تدریج بر سامانه شهرداری بارگذاری می‌شود و روزهای بیست‌وسوم، بیست‌وهفتم و سی‌ویکم اردیبهشت سه افتتاحیه داریم که سه ظرفیت جدید شامل تصفیه‌خانه تکمیلی شمال شهر، پردیس سینمایی شهر رویاها و ساختمان مدیریت بحران به شهر و شهروندان این کلان‌شهر تقدیم خواهد شد.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

۳ ظرفیت جدید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ به شهر اصفهان اضافه می‌شود

رفع مشکل زمین‌های مقابل بیمارستان غرضی پس از ۲۰ سال

شهروند: ساکن خیابان غرضی در منطقه ۷ هستیم، بیش از ۲۰ سال است که زمین‌های مقابل بیمارستان رها شده است، آیا هیچ بخشی از زمین‌ها آزاد نیست که اقدامی انجام شود و از این حالت خارج شود؟

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: این مکان مشکلات حقوقی داشته و سال‌ها است که مردم، شهرداری و بیمارستان گرفتار آن هستند؛ به‌تازگی پیشرفت خوبی داشته و مذاکرات منطقه با مالکان خوب پیش رفته است.

یکی از مشکلات ما از حیث ترافیک و پارکینگ همان نقطه است و باید احداث پارکینگ در اولویت قرار گیرد.

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: با همت شهرداری اصفهان، مدیریت حقوقی شهرداری و املاک، برای زمین‌های مقابل بیمارستان به نتیجه نهایی رسیده‌ایم؛ این زمین‌ها مشکلات زیاد حقوقی داشت، افراد ضعیف در این محل صاحب ملاک هستند و سال‌ها نمی‌توانستند کاری انجام دهند که این مشکل رفع شد.

طی آخرین صورت جلسه که با مالکان تنظیم شد، حدود ۷۰۰۰ متر فضای سبز به تفکیک سهم شهرداری شد و مشکل تملک برطرف شده است، اما برای احداث سال جاری بودجه‌ای در نظر گرفته نشده است که تلاش می‌کنیم پارکینگ روباز را به‌طور موقت در سال جاری راه‌انداری کنیم.

در این تفکیک ادامه خیابان پرستار از غرضی به سمت خیابان ساکت آزاد می‌شود و احداث خیابان شکل می‌گیرد، این اتفاق خیلی بزرگ بود که پس از سال‌ها رخ داد.

هزینه حفاری برای لوله‌گذاری بر عهده متقاضی است

شهروند: در خیابان کوشش پل تمدن، هنگام احداث خیابان گازرسانی سطح خیابان انجام نشد، شهرداری مبلغ سنگینی بابت حفاری در نظر گرفته که اداره گاز به این دلیل انجام نمی‌دهد، همچنین مجتمع‌های مسکونی که در این خیابان ساخته شده است، در آینده صاحبان کارگاه‌ها را را برای تردد با مشکل روبه‌رو می‌کند.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: هزینه حفاری را قانون تعریف کرده و طبق جدول بسته به عرض و طول حفاری باید پرداخت شود، شهرداری نمی‌خواهد خیابانی که حفاری نشده را آسفالت کند، اما تاسیساتی که اضطرار شهر است باید مسیر قانونی را طی کند و شرکت مربوطه هزینه را پرداخت کند.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان: حفاری‌ها و خسارت حفاری‌ها دارای جداول مصوب است که از مردم یا دستگاه مربوطه دریافت می‌کنیم.

خیابان کوشش یکی از خیابان‌های جدیدالاحداث منطقه است که سال گذشته در ایام سیزدهم رجب بهره‌برداری شد، اگر درخواست برای حفاری باشد، قبل از انجام روکش از دستگاه‌های تأسیسات استعلام می‌کنیم، در این محل بعد از اینکه کار شهرداری انجام شده، درخواست مجوز حفاری شده است، باید غرامت آسفالت پرداخت شود تا مجوز حفاری صادر شود.

انتهای خیابان کوشش اراضی کشاورزی خارج از محدوده است که حق هیچ‌گونه فعالیت عمرانی نداریم و نمی‌توانیم دسترسی فراهم کنیم، البته یک سری محدوده‌ها در حل بررسی است و چنان چه در قالب طرح جامع به شهر الحاق شود می‌توانیم دسترسی ایجاد کنیم.

ملکوتی‌خواه، رئیس بهره‌برداری و تعمیرات اداره گاز منطقه ۴ اصفهان: برای رفع مشکل خیابان کوشش چند جلسه با شهرداری برگزار شد، قسمت سمت راست که آماده بوده قبل از آسفالت و در حین زیرسازی لوله‌گذاری انجام شده است، باند غربی خیابان مشکل داشته و نیاز به آزادسازی داشته که نتوانستیم لوله‌گذاری کنیم.

عرض خیابان باید حفاری شود و لوله از عرض عبور داده شود تا سه کوچه متقاضی گاز را حفاری کنیم، طرح آماده است و منتظر هستیم متقاضیان مجوز حفاری را ارائه دهند تا ما انجام دهیم، هزینه حفاری به عهده متقاضی است.

۳ ظرفیت جدید تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ به شهر اصفهان اضافه می‌شود

افزایش تعرفه پارکینگ‌ها برای مدیریت ترافیک

شهروند: تعرفه پارکینگ‌ها از یک ساعت به نیم ساعت رسیده و هزینه افزایش پیدا کرده است، این تغییر چه دلیلی دارد؟

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: تمام بهای خدمات و عوارض باید مصوبه شورا را داشته باشد یا قانون بالادستی ابلاغ کرده باشد، یکی از انتظارات مردم از شهرداری مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل شهر است.

شهر ما شاید نسبت به کلان‌شهر تهران شرایط خوبی داشته باشد، اما نسبت به یک شهر تاریخی انتظار می‌رود شرایط آرامی داشته باشد، یکی از دلایل ایجاد ترافیک پارک دوبل است و دلیل پارک دوبل پارک‌ها حاشیه‌ای است، مغاره‌دار خودروی خود را از صبح تا شب مقابل مغازه پارک می‌کند و جا برای خودروی افرادی که مدت زمان کوتاه توقف دارند، وجود ندارد.

این موضوع مطرح شد که برای مدیریت پارکینگ‌ها زمان توقف را کاهش و قیمت را بالا ببریم، درواقع کسی که نیم ساعت توقف دارد قیمت کمی پرداخت کند، اما کسی که چندین ساعت توقف دارد، هزینه بیشتری پرداخت کند و این هزینه به‌صورت تصاعدی افزایش پیدا کند.

افراد باید بدانند با پارک طولانی مدت هزینه زیادی به شهر تقبل می‌کنند، پارکینگ‌ها باید تا جایی که امکان دارد برای مردمی باشد که مراجع گذری دارند نه خودروهایی که هفته‌ها در پارکینگ پارک می‌شوند.

به اندازه کفایت شهر پارکینگ نداریم، بنابراین باید مدیریت شود تا به نفع مدیریت ترافیک شهر استفاده شود.

پارکینگ‌هایی که شرکت نیک‌اندیش مدیریت می‌کند و کیفیت خوبی دارد برای شهرداری ریالی سود نداشته است، درآمد به‌طور کامل صرف نگهداری پارکینگ شده است، از این رو هیچ‌گاه چشم داشتی به سود پارکینگ نداریم و تنها به‌عنوان نیاز شهری است.

سعید ساکت، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: ایجاد پارکینگ در هسته مرکزی شهر که خدمات حمل‌ونقل عمومی است، باید به سمتی برود که پاسخگوی نیاز افرادی باشد که می‌خواهند در بازه زمانی کوتاه تعریف شده از خدمات پارکینگ استفاده کنند.

اگر بنا به برنامه‌ریزی و تقاضا برای تردد در هسته مرکزی شهر است، باید نرخ‌گذاری و تعریف زمان‌بندی در محدوده تعریف شده جزو سیاست‌های کلان برنامه‌ریزی برای تقاضای سفر به هسته مرکزی شهر قرار می‌گیرد، این یک برنامه اقتصادی نیست.

هر جای پارک در پارکینگ‌ها میلیاردها تومان برای شهرداری هزینه دارد، موضوع به سمتی می‌رود که برنامه‌ریزی کنیم تا شهروندان در بازه زمانی تعریف شده بتوانند حداکثر استفاده را داشته باشند، این اتفاق به‌صورت ویژه در ایام نوروز مورد بررسی قرار گرفت و بازتاب خوبی داشت.

به‌طور میانگین هرجای پارک می‌تواند پنج خودرو را در طول زمان که می‌خواهد استفاده کند، راندمان را بالا ببرد، از این‌رو قیمت‌گذاری به سمتی رفت که به نفع افرادی باشد که برای نیم ساعت برنامه‌ریزی کردند، اما باید مبلغ یک ساعت را پرداخت می‌کردند، میانگین توقف در پارکینگ‌های شهر پیش از این ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه بود، بنا است که از حداقل امکان در فضای پارک‌ها بیشترین استفاده را کنیم.

کد خبر 864174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شما مثلا مسئولین هروقت بقول خودتان میخواهید جیب خودتان سنگین تر کنید دم از مردم می‌زنید اگر کسی هفته ها ماشین در پارکینگ پارک می‌کند یا نگذارید تا هر وقت دلش خواست ماشین در پارکینگ بگذارد چون به نوعی پارکینگ را مال خود کرده و ادعا دارد خب پولش را می‌دهد، یا برای او هزینه تصاعدی در نطر بگیرید ، و مدت پارکینگ را هم کمتر کنید ، نه اینکه برای تعداد معدودی که بی انضباطی و بی قانونی می‌کنند و تا بوده همیشه از امکانات عمومی به نفع خود سو استفاده کرده و بهره میبرند؛ بیایید برای کل مردم هزینه تراشی کنید ، کسی که بخواد پارک کنه تا بیاد از پارکینگ بره بیرون و به محل مورد نظرش برسه شده نیم‌ساعته باید سر وته کنه برگرده تا پول نیم‌ساعت را پرداخت کنه بدون اینکه به کارش رسیده باشه ؟! چون تصاعدی میره بالا ؟؟ مردمو چی فرض کردید ، خودتان را چی حساب کردید ؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۹
    0 0
    هویت فرهنگی و تاریخی شهر را در یابید نیروهای بومی دلسوز که علاقه به اصفهان دارند تا مکتب موسیقی و تئاتر اصفهان را احیا کنند
  • رحمت الله خسروی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اگر شهرداری پارکینگ فروشی نکند ۷۰ درصد مشکل ترافیک هر شهری حل میشود