به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از د ورج، یوتیوب پریمیوم، سرویس اشتراکی محبوب ارائه شده توسط یوتیوب که شامل دسترسی بدون تبلیغات، قابلیت پخش در پسزمینه و دانلود ویدئو برای مشاهده آفلاین است، خبر از راهاندازی طرح دوتایی داده است، این طرح به کاربران اجازه میدهد تا با هزینهای کمتر نسبت به خرید دو اشتراک جداگانه، همه امکانات پریمیوم را به اشتراک بگذارند.
گزارشها حاکی از آن است که این طرح در ابتدا برای زوجها یا دوستان نزدیک که نیاز به اشتراکگذاری محتواهای شخصی و تفریحی مشترک دارند، در دست آزمایش قرار گرفته است.
طرح دوتایی یوتیوب پریمیوم با هدف جذب بازار مصرفکنندگان جوان و خانوادههای کوچک طراحی شده است، در شرایطی که قیمت تمام شده اشتراکهای دیجیتال برای بسیاری از کاربران ممکن است سنگین باشد، این مدل اشتراکی با پایین آوردن هزینههای ماهانه، گزینهای جذاب و مقرون به صرفه محسوب میشود، کاربران از طریق این طرح قادر خواهند بود از همه خدمات یوتیوب پریمیوم بهرهمند شوند.
علاوهبر این، این مدل اشتراکی میتواند رقابت یوتیوب را در برابر سایر سرویسهای دیجیتال بیشتر کند. سرویسهای مشابه همچون اسپاتیفای و نتفلیکس از قبل مدلهای اشتراکی چندنفره را ارائه دادهاند و این اقدام یوتیوب میتواند زمینه را برای رشد تعداد مشترکان و افزایش تعامل آنها فراهم آورد، از سوی دیگر، ارائه این طرح به نقدهای موجود بر پایه بالاتر بودن هزینههای اشتراکهای فردی پاسخ میدهد.
توسعهدهندگان و کارشناسان بازاریابی معتقدند که این اقدام میتواند رضایت مشتریان را افزایش دهد و موجب شود که کاربران زمان بیشتری را در فضای یوتیوب صرف کنند، از نظر محتوایی و تبلیغاتی برای تبلیغکنندگان نیز فرصتهای جدیدی ایجاد میشود، همچنین احتمال این طرح با ویژگیهای سفارشیسازی برای مدیریت اشتراک، امکان تعیین اولویتهای دسترسی یا حتی تنظیم سطح دسترسی برای اعضای خانواده و دوستان نزدیک را در آینده فراهم خواهد کرد.



نظر شما