به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیودومین دوره نمایشگاه بازار سفر عربی (ATM) در مرکز تجارت جهانی دبی، با گردهمایی بیش از ۲۸۰۰ غرفهدار و ۵۵ هزار متخصص گردشگری از ۱۶۶ کشور جهان برگزار شد و هوش مصنوعی، دسترسیپذیری و پایداری را بهعنوان عوامل کلیدی سفر در آینده برجسته کرد. این نمایشگاه تجاری پیشرو در سفر و میهماننوازی خاورمیانه، شاهد فهرست متنوعی از میزگردها، رویدادهای شبکهسازی و نمایشگاهها بود که بخشهایی از هوانوردی و اقامت گرفته تا سلامت، میهماننوازی و MICE (جلسات، مشوقها، کنفرانسها و نمایشگاهها) را در بر میگرفت. موضوع سال جاری این نمایشگاه، «سفر جهانی: توسعه گردشگری فردا از طریق اتصالات پیشرفته»، زمینه را برای برنامهای با تمرکز بر چگونگی سازگاری صنعت با انتظارات در حال تغییر فراهم کرد.
هیئتهای گردشگری، خطوط هوایی، هتلها و ارائهدهندگان فناوری از سراسر جهان، همچنین وزرا، مدیران و کارآفرینان در این نمایشگاه حضور داشتند و آینده سفر در سراسر جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. چهار روز گفتوگو با برجسته کردن روندها و جاهطلبیهای نوظهور سفر در بازار سفر عربی دیروز به پایان رسید. به گفته کارشناسان، آینده سفرهای جهانی در انتظار تغییرات چشمگیری است، به این ترتیب اتصال برای همه، نهتنها برای سازمانها و مقاصد، بلکه مسافران نیز بسیار ضروری است. یک صنعت متصل به مردم این امکان را میدهد که به سراسر جهان سفر و از مقاصد جدیدی بازدید کنند که ممکن است پیش از این به آنها نرفته باشند و در مورد فرهنگهای جدید بیاموزند. از دیدگاه صنعت، این امر فرصتی را برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید فراهم میکند.

پایداری سنگبنای بخش سفر در آینده
یکی از موضوعات اصلی این هفته، پایداری بود که بهعنوان «سنگبنای برنامههای محتوایی» نمایشگاه توصیف شد. در جلسات برگزارشده به جنبههای بیشماری از سفر سبز، از جمله گردشگری احیاکننده و مسئولانه، هدررفت مواد غذایی در میهماننوازی و چگونگی شکلگیری اقتصاد چرخشی برای تلاش در جهت به حداقل رساندن تأثیر کربن این صنعت پرداخته شد و این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که بستری برای صنعت سفر فراهم شود تا در مورد این مسائل مهم صحبت، مطالب جدید به اشتراک گذاشته و استراتژیهایی برای کاهش تأثیرات کربن این صنعت تدوین شود.
آموزش پایداری به نسلهای جدید بسیار مهم است و بازار سفرهای عربی با تمرکز بر این امر مهم، برنامههای بسیار ویژهای در مورد صرفهجویی در مصرف انرژی و مدیریت پسماند دارد، همچنین یک جاذبه گردشگری شگفتانگیز به نام سیاره سبز معرفی کرده که بهطور کامل در مورد طبیعت و پایداری است.
گردشگری پایدار همچنین بر تعداد بازدیدکنندگان و مقاصد گردشگری کمتر محبوب و کوچکتر تمرکز دارد. هدف این است که فصل گردشگری تنها مختص تابستان نباشد و به قبل و بعد از فصل تعطیلات گسترش پیدا کند تا از رخدادن شرایط مشابهی در بازار سفر عربی جلوگیری شود که بهواسطه گردشگری بیشازحد گریبانگیر بسیاری از مقاصد گردشگری محبوب شده است.
هوش مصنوعی و فناوری، عامل تغییر تجربه سفر
نمایشگاه یادشده فناوری را بهعنوان راهی کلیدی برای تعریف مجدد تجربه بازدیدکنندگان برجسته کرد و هوش مصنوعی را در هسته استراتژی توسعه سفر برای مقاصد کلیدی کشورهای عربی همچون جزیره یاس و سعدیات در ابوظبی قرار داد که یکی از اهداف اصلی آنها ایجاد یک تجربهای منحصربهفرد و فراگیر برای بازدیدکنندگان است. مسئولان گردشگری این بخشها از دادههای کلان و یادگیری ماشینی برای درک بهتر رفتار بازدیدکنندگان با دادههای موجود، جمعآوری دادهها و بر اساس آن، سفارشیسازی و تنظیم تجربیات مختلف و جدید استفاده میکنند. به همین ترتیب، فناوری کلید یادگیری بازدیدکنندگان است. از هوش مصنوعی برای درک تجربیات جدیدی استفاده میشود که خانوادهها به دنبال آن هستند و محل سرمایهگذاری مسئولان گردشگری را در بازار سفرهای عربی مشخص میکند.

قابلیت دسترسی، محور کلیدی سفر
در نمایشگاه یادشده، بحثها همچنین حول محور دسترسی در بخش سفر متمرکز بود و چگونگی تضمین شمولیت در دبی را مورد بررسی قرار داد. فرودگاه بینالمللی دبی ( DXB)، سیاست آسمان باز دارد و با خطوط هوایی همکاری میکند که دسترسی را در اولویت قرار میدهند، علاوهبر این، دبی بهعنوان نخستین شهر در نیمکره شرقی معرفی شده که بهعنوان مقصد اوتیسم تأیید شده است. هواپیمایی امارات نیز این گواهینامه را دریافت کرده است. دسترسی برای این بخش به این معناست که هر فرد از هر نقطه جهان و همه گروههای جامعه باید بتوانند از دبی لذت ببرند.


نظر شما