ساخت هر کیلومتر مترو،  ۵۰ میلیون دلار هزینه دارد

شهردار مشهد با اشاره به افتتاح آخرین ایستگاه خط ۲ مترو مشهد گفت: تأمین اعتبار از مشکلات اصلی اجرای طرح‌های مترویی است و برای اجرای هر کیلومتر خط قطارشهری، ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شود و همراهی بانک‌ها در این‌باره ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، محمدرضا قلندر شریف، صبح امروز_شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح آخرین و سیزدهمین ایستگاه خط دوم قطار شهری مشهد با نام «شهید فکوری» که در سه طبقه بهره‌برداری شد، اظهار کرد: این ایستگاه با زیربنای ۹ هزار متر مربع امکان جابه‌جایی شهروندان به شهرک سلامت را فراهم می‌کند.

وی افزود: ایستگاه فکوری متصل کننده شهرک سلامت و مراکز درمانی به مرکز شهر است و منطقه رضاشهر و بلوار فکوری را به سیستم حمل‌ونقل ریلی درون شهری متصل می‌کند.

شهردار مشهد گفت: تأمین اعتبار از مشکلات اصلی اجرای طرح‌های مترویی است و برای اجرای هر کیلومتر خط قطارشهری، ۵۰ میلیون دلار هزینه می‌شود و همراهی بانک‌ها در این خصوص ضروری است.

وی اضافه کرد: مشهد در انتشار اوراق مشارکت رکورددار است و طی سال گذشته ۵۳ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در مشهد عرضه شد و در سال‌جاری نیز ۷۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت عرضه می‌شود.

قلندر شریف افزود: استاندار به صورت مستمر پیگیر مسائل و طرح‌های شهرداری بوده که شایسته قدردانی است، همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) نیز پای کار شهرداری مشهد است و اجرای خطوط مترویی بدون حضور این قرارگاه ممکن نیست.

کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد نیز در مراسم اظهار داشت: ایستگاه شهید فکوری با ۹۰۰۰ متر زیربنا در سه طبقه در عمق ۲۷ متری ساخته شده و ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی افزود: محدوده تونل تا خود ایستگاه شهید فکوری بین شهید کاوه و شهید فکوری ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه مازاد دارد و در مجموع برای آن ۱,۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ما در شورای ششم نواقصی را که از سال ۹۵ تا امروز بوده است، اصلاح خواهیم کرد، دورنمای بسیار بزرگی برای به پایان رساندن کل عملیات خط دو شامل دپو طبرسی داریم و قول می‌دهیم پایان این دوره، پایان عملیات خط دو قطار شهری مشهد باشد.

کد خبر 862855

برچسب‌ها