به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ستاد نوسازی ناوگان حملونقل، مهدی ابراهیمی در جلسه بررسی راهکارهای نوسازی ناوگان موتورسیکلتهای فرسوده، یکی از معضلات اصلی موتورسیکلتهای فرسوده را آلایندگی چند برابری نسبت به خودروهای فرسوده دانست و اظهار کرد: در کنار این امر مصرف بالای سوخت این موتورسیکلتها یکی از علل اصلی ناترازی انرژی در کشور است.
وی با اشاره به عزم جدی ستاد نوسازی ناوگان حملونقل برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده افزود: اقدامات خوبی در آئیننامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو برای اسقاط موتورسیکلتهای فرسوده دیده شده است.
معاون برنامهریزی ستاد نوسازی ناوگان حملونقل عنوان کرد: در اصلاحیه جدید این آئیننامه که در دست تدوین است، دولت در نظر دارد تا ضمن جداسازی جدول تولید گواهی اسقاط موتورسیکلت از خودرو و ارزشگذاری مستقل برای گواهی اسقاط موتورسیکلت، اقدامات لازم را درباره ترغیب مالکان موتورسیکلتهای فرسوده برای اسقاط وسیله نقلیه خود به عمل آورد تا جذابیت بیشتری برای اسقاط و جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده ایجاد شود.
مهرداد پورخیابی، معاون نوسازی ناوگان ستاد نوسازی ناوگان حملونقل نیز در این جلسه اظهار کرد: در حوزه جایگزینی موتورسیکلتهای فرسوده نوع موتورسیکلتهای عرضه شده برای متقاضیان و جذابیت آنها بسیار مهم است. در عین حال ایجاد زیرساختهای برخط در این حوزه و همافزایی در پرداخت تسهیلات ضروری است.
در این جلسه نمایندگان موتورسیکلتسازان نیز ضمن بحث و تبادل نظر تاکید کردند در صورت مشارکت دولت و تخصیص منابع موردنیاز سال جاری میتوانیم ۳۰۰ هزار موتورسیکلت فرسوده را اسقاط کنیم.



نظر شما