به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دورج، گوگل در طول سالها محصولات و سرویسهای بسیاری را راهاندازی کرده، اما بسیاری از آنها بهدلایل مختلفی همچون نبود موفقیت در بازار، تغییر استراتژی یا مشکلات فنی متوقف شدهاند، از جمله این محصولات میتوان به گوگل پلاس (Google+) اشاره کرد، شبکه اجتماعی گوگل که نتوانست با فیسبوک رقابت کند و در سال ۲۰۱۹ بهدلیل نقض حریم خصوصی و کمبود کاربر تعطیل شد. گوگل گلس (Google Glass) نیز یکی دیگر از محصولات جاهطلبانه گوگل بود که قرار بود انقلابی در فناوری پوشیدنی ایجاد کند، اما بهدلیل قیمت بالا و نگرانیهای حریم خصوصی متوقف شد.
سرویس محبوب گوگل ریدر (Google Reader) نیز در سال ۲۰۱۳ تعطیل شد و کاربرانش را شوکه کرد. این سرویس فیدخوان RSS برای بسیاری از کاربران اینترنت ضروری بود، اما گوگل تصمیم گرفت آن را کنار بگذارد. گوگل پلی موزیک (Google Play Music) نیز یکی دیگر از سرویسهای موسیقی گوگل بود که جای خود را به یوتیوب میوزیک داد، گوگل اینباکس (Google Inbox)، سرویس ایمیل خلاقانه گوگل، نیز در سال ۲۰۱۹ به نفع جیمیل کنار گذاشته شد.
گوگل اغلب ترجیح میدهد منابع خود را روی سرویسهای اصلی همچون «جیمیل»، «یوتیوب» و «گوگل کروم» متمرکز کند، برخی محصولات همچون «گوگل پلاس» و «گوگل گلس» نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و در بازار شکست خوردند. گاهی اوقات نیز گوگل پروژههای نوآورانه اما کم کاربرد را متوقف میکند تا به فناوریهای آیندهدارتر بپردازد. علاوهبر این، فشارهای قانونی و نگرانیهای امنیتی نیز موجب تعطیلی بعضی محصولات مانند گوگل پلاس شدند.
با تعطیلی بسیاری از محصولات، گوگل همچنان به آزمایش ایدههای جدید ادامه میدهد. پروژههایی همچون استادیا (سرویس بازی ابری) و گوگل فی (Google Fi) نیز در معرض خطر تعطیلی قرار دارند. به نظر میرسد قبرستان گوگل همچنان در حال گسترش است و کاربران باید آماده خداحافظی با سرویسهای محبوبشان باشند.


نظر شما