پایان بهره‌برداری از ایستگاه‌های خط ۶ متروی تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه گفت: در فاز پایانی بهره‌برداری از ایستگاه‌های خط ششم مترو، افتتاح چهار ایستگاه میدان خراسان، سرباز، استاد نجات اللهی و شهدای هفدهم شهریور در برنامه شرکت مترو قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، نعمت‌الله فرزان‌پور امروز _شنبه هجدهم اسفند_ با بیان اینکه در فاز پایانی بهره‌برداری از ایستگاه‌های خط ۶ مترو، افتتاح ۴ ایستگاه میدان در برنامه شرکت مترو قرار گرفته است، اظهار کرد: عملیات اجرایی ایستگاه میدان خراسان زودتر از سه ایستگاه باقی‌مانده دیگر به پایان رسیده است تا یک گشایش حمل‌ونقلی مؤثر در محدوده‌ای پرتراکم به لحاظ جمعیت و بافت شهری حاصل شود.

وی افزود: خط ۶ متروی تهران به طول ۳۲ کیلومتر از محدوده کن در شمال غربی پایتخت آغاز شده است و به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی شهر می‌رسد، البته بخش توسعه‌ای این خط به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر، شامل ۵ ایستگاه بوده و از ایستگاه دولت آباد تا منطقه شهرری امتداد پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه با تکمیل و بهره برداری از توسعه جنوبی خط ۶، طول این خط به ۴۲ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های آن به ۳۲ ایستگاه افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در فاز پایانی بهره برداری از ایستگاه‌های خط ۶ مترو، افتتاح ۴ ایستگاه میدان خراسان، سرباز، استاد نجات اللهی و شهدای هفدهم شهریور در برنامه شرکت مترو قرار گرفته است، در این میان عملیات اجرایی ایستگاه میدان خراسان زودتر از ۳ ایستگاه باقی مانده دیگر به پایان رسیده تا یک گشایش حمل و نقلی مؤثر در محدوده‌ای پرتراکم به لحاظ جمعیت و بافت شهری حاصل بشود.

فرزان‌پور ادامه داد: ایستگاه میدان خراسان بیست و چهارمین ایستگاهی است که در خط ۶ تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد؛ این خط فارغ از بخش توسعه جنوبی خود، شامل ۲۷ ایستگاه بوده و ایستگاهی که هفته آخر اسفندماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود، در منطقه ۱۲ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با بیان اینکه ایستگاه در حال بهره برداری شهید رضایی و ایستگاه در دست ساخت شهدای هفدهم شهریور، ایستگاه‌های قبل و بعد ایستگاه میدان خراسان به حساب می‌آیند، گفت: با توجه به میزان پیشرفت عملیات ساختمانی و تجهیزاتی ایستگاه‌های سرباز، استاد نجات اللهی و شهدای هفدهم شهریور انتظار می‌رود در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پرونده بدنه اصلی خط ۶ مترو در نیمه نخست سال ۱۴۰۴ به طور کامل بسته شود.

فرزان‌پور گفت: هدف گذاری بعدی متولیان امر در مورد این خط پرمسافر، تکمیل ایستگاه‌ها و راه‌اندازی بخش توسعه جنوبی خط ۶ است که نیازمند فرایندی دو ساله است و با راه‌اندازی آن، بهره‌وری و کارایی خط به شکل محسوسی ارتقا پیدا خواهد کرد.

کد خبر 846896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.