به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا اکبری امروز _پنجشنبه شانزدهم اسفند_ در نشست «شهر آزمون» با محوریت برنامه جامع شهر اصفهان اظهار کرد: بیشتر توجه برنامهریزی شهری به جمعیت ساکن در شهر معطوف است، این در حالی است که شهرهایی که بهعنوان مقصد گردشگری شناخته میشوند، باید برنامهریزیهای خود را فراتر از جمعیت ساکن، به سمت جمعیت گردشگر نیز گسترش دهند.
وی افزود: بهطور خاص برای اصفهان که بهعنوان یک مقصد گردشگری مطرح است، باید در کنار توجه به برنامهریزی برای جمعیت ساکن، رویکرد برنامهریزی برای گردشگران داخلی و خارجی نیز بهطور جدی در نظر گرفته شود.
نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: پیشبینی میشود تعداد گردشگران خارجی به یک میلیون نفر و گردشگران داخلی به ۲۰ میلیون نفر تا افق برنامه هفتم برسد.
اکبری بیان کرد: این نکته مطرح شد که بهدلیل افزوده شدن جمعیت گردشگر به جمعیت ساکن شهر، باید این موضوع در تمام ابعاد و راهبردهای شهری بهعنوان یک رویکرد کلی در نظر گرفته شود؛ این رویکرد نهتنها باید در زیرساختها، بلکه در فرهنگ و سایر جنبههای شهری نیز مد نظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: «آوازه برند» میتواند به عنوان یکی از ابزارهای مهم در توسعه گردشگری مطرح شود؛ گردشگری باید بهعنوان یک راهبرد اساسی و مستقل در تمام برنامههای شهری و نهتنها در یک محور خاص گنجانده شود.
نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: نکته دیگر بهرهبرداری بهینه از داشتهها و ظرفیتهای موجود است؛ بسیاری از منابع و زیرساختها در حال حاضر با حداقل ظرفیت خود مورد بهرهبرداری قرار میگیرد، بنابراینباید در برنامههای شهری، رویکرد «افزایش بهرهوری» در کنار توسعه قرار گیرد تا از تمام ظرفیتهای موجود بهطور مؤثرتر استفاده شود.


نظر شما