احمد توصیفیان در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در لرستان اظهار کرد: اجرای مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی آغاز شده است و از امروز، چهارشنبه، شانزدهم اسفند، دهکهای یک تا سه نیز به این طرح افزوده شدهاند.
وی با اشاره به روند اجرای این طرح افزود: فرآیند آن در سه مرحله پیشبینی شده است، ابتدا خانوارهای تحت پوشش سازمانهای حمایتی، سپس دهکهای یک تا سه و در نهایت، دهکهای چهار تا هفت مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در این استان، ۵۴۴ هزار و ۵۲۳ خانوار مشمول این طرح هستند، درحالیکه ۱۲۶ هزار و ۹۳۷ خانوار خارج از این فهرست قرار دارند.
توصیفیان تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفتهشده به طور مستقیم به کد ملی سرپرستان خانوار واریز میشود و افراد میتوانند با هر کارت بانکی کالاهای اساسی از جمله لبنیات، پروتئین و خواربار را خریداری کنند، این اعتبار تا پایان خرداد ۱۴۰۴ معتبر است و مشمولان باید حداقل سه قلم کالا را از گروههای تعیینشده تهیه کنند.
وی ادامه داد: دهکهای اول تا سوم، به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم، ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت میکنند، این مبلغ در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه و ۱۳ فروشگاه زنجیرهای از جمله رفاه، افق کوروش، اتکا و هایپراستار همچنین از طریق «اسنپمارکت» و «دیجیکالا» قابل استفاده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: افراد میتوانند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ و اپلیکیشن «شما» مانده اعتبار خود را استعلام بگیرند، همچنین مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات مشمولان است.
وی در پایان تأکید کرد: وزارت تعاون هیچ پیامکی مبنی بر افزایش اعتبار یا ارسال لینک دریافت برنامه ارسال نمیکند، بنابراین شهروندان باید از کلیک روی لینکهای نامعتبر خودداری کنند.




نظر شما