آغاز مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی از امروز، شانزدهم اسفند برای دهک‌های یک تا سه آغاز شد.

احمد توصیفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان اظهار کرد: اجرای مرحله نخست طرح کالابرگ الکترونیکی برای خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی آغاز شده است و از امروز، چهارشنبه، شانزدهم اسفند، دهک‌های یک تا سه نیز به این طرح افزوده شده‌اند.

وی با اشاره به روند اجرای این طرح افزود: فرآیند آن در سه مرحله پیش‌بینی شده است، ابتدا خانوارهای تحت پوشش سازمان‌های حمایتی، سپس دهک‌های یک تا سه و در نهایت، دهک‌های چهار تا هفت مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در این استان، ۵۴۴ هزار و ۵۲۳ خانوار مشمول این طرح هستند، درحالی‌که ۱۲۶ هزار و ۹۳۷ خانوار خارج از این فهرست قرار دارند.

توصیفیان تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته‌شده به طور مستقیم به کد ملی سرپرستان خانوار واریز می‌شود و افراد می‌توانند با هر کارت بانکی کالاهای اساسی از جمله لبنیات، پروتئین و خواربار را خریداری کنند، این اعتبار تا پایان خرداد ۱۴۰۴ معتبر است و مشمولان باید حداقل سه قلم کالا را از گروه‌های تعیین‌شده تهیه کنند.

وی ادامه داد: دهک‌های اول تا سوم، به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا هفتم، ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت می‌کنند، این مبلغ در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه و ۱۳ فروشگاه زنجیره‌ای از جمله رفاه، افق کوروش، اتکا و هایپراستار همچنین از طریق «اسنپ‌مارکت» و «دیجی‌کالا» قابل استفاده است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰ و اپلیکیشن «شما» مانده اعتبار خود را استعلام بگیرند، همچنین مرکز تماس ۰۲۱-۶۳۶۹ آماده پاسخگویی به سؤالات مشمولان است.

وی در پایان تأکید کرد: وزارت تعاون هیچ پیامکی مبنی بر افزایش اعتبار یا ارسال لینک دریافت برنامه ارسال نمی‌کند، بنابراین شهروندان باید از کلیک روی لینک‌های نامعتبر خودداری کنند.

کد خبر 846209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.