سعید رحیمی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: در حوزه ترافیک و تصادفات، پلیس و راهداری در بخش برونشهری و پلیس و شهرداری در بخش درونشهری به وظایف خود عمل میکنند، اما بعضی نهادها سهم خود را به درستی ایفا نمیکنند.
وی افزود: به دلیل حجم بالای تردد و جلوگیری از حوادث جادهای لازم است سایر نهادها حمایت و مساعدت بیشتری با پلیس راه داشته باشند.
رئیس پلیس راه استان خوزستان با اشاره به حجم بالای تردد در راههای خوزستان ادامه داد: روزانه بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در جادههای استان تردد میکنند که بیش از ۲۰۰ هزار مورد آن مربوط به خودروهای سنگین است.
رحیمی خواستار توجه ملی به توسعه راههای استان شد و تصریح کرد: پروژههای راهسازی در مسیرهای ورودی از استان چهارمحال و بختیاری به دزپارت، ایذه تا سهراهی غیزانیه، محور بازفت تا اندیکا، مسجدسلیمان، مسیر اهواز تا خرمشهر و دیگر مسیرهای استراتژیک استان باید با سرعت بیشتری تکمیل شود.
وی با اشاره به دستورات ریاست جمهوری برای بهبود راههای استان، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژهها، ایمنی سفرها افزایش پیدا میکند و با توجه به موقعیت استراتژیک استان خوزستان، وجود بندر امام خمینی (ره)، شرکتهای نفتی و پتروشیمیهای ماهشهر، پایانههای مرزی و تردد کاروانهای راهیان نور از دلایل اهمیت ویژه محورهای ارتباطی استان است.
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به آمار افزایش تردد در استان طی سه سال اخیر گفت: سال ۱۴۰۱ میزان تردد در راههای خوزستان ۴۵ درصد، سال گذشته ۱۷ درصد و سال جاری بیش از هفت درصد افزایش پیدا کرده که این موضوع نشاندهنده حجم بالای تردد در استان است.
رحیمی با اشاره به نقش راهها در تصادفات گفت: سال جاری ۱۲ هزار تصادف ثبت شده که مهمترین عامل این تصادفات عقبماندگی در توسعه زیرساختها است.
وی با اشاره به وضعیت ایمنی راهها افزود: در زمینه خطکشی، علائم راهنمایی و رانندگی، هوشمندسازی و رفع نقاط حادثهخیز اقدامات خوبی انجام شده است، از ۱۹ نقطه حادثهخیز شناسایی شده تاکنون ۱۶ نقطه اصلاح شده است، با این حال همچنان مقاطع دوطرفه در استان از جمله نقاط حادثهخیز محسوب میشود که نیاز به توجه بیشتری دارند.



نظر شما