به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، محمدحسن اسدی امروز _چهارشنبه هشتم اسفند_ در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور با حضور وزیر کشور اظهار کرد: شیراز به طور همزمان چهار خط مترو دارد که در حال کار هستند؛ اما اعتبارات و مشکلات کمبود واگن همچنان وجود دارد؛ در مورد تأمین واگن، ما در بازار سیاه و قاچاقی دور خودمان میچرخیم و نمیدانیم این واگنها را چگونه تأمین کنیم.
وی افزود: در دولت گذشته مصوب شد که باید از طریق واگنسازهای داخلی واگن تأمین شود، اما ما از ابهر، اراک و تهران بازدید کردیم و نقش آنها بیشتر مونتاژ است و واردات هم که ممنوع شده است. با تلاش بسیار زیادی مجوز واردات دریافت کردیم، اما وزارت صمت اجازه واردات به ما نداد، بنابراین، کمبود واگن یکی از مشکلات اصلی ما است که نیاز به راهکار و پیگیری دارد.
شهردار شیراز ادامه داد: در مورد اتوبوس و تاکسی نیز این مسئله جزو تعهدات دولت است که سالها مغفول مانده است. عدم وصول سهم شهرداریها از محل ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز مسئلهای است که در فضایی ابهامآمیز و غبارآلود قرار دارد.
وی گفت: همچنین، نیاز به اتصال مرکز کنترل ترافیک وجود دارد. امروز شهرداریها مسئول کارهای زیرساختی از نظر مرکز کنترل ترافیک هستند، اما دسترسی به اطلاعات از دستگاههای امنیتی، انتظامی و دیگر سازمانها به ما داده نمیشود. در حوزه حمل و نقل همه ما مشکل داریم.
اسدی گفت: دو سال پیش، مجلس قانون درآمدهای پایدار را تصویب کرد که بر اساس آن، دستگاههای خدماترسان وظیفه جابجایی تأسیسات پروژههای عمرانی را با بودجه خودشان دارند، اما در عمل، هیچ دستگاه خدماترسانی در شهر شیراز حتی یک جابجایی تأسیسات انجام نداده است.
شهردار شیراز تصریح کرد: مسئله دیگری که نیاز به توجه دارد، بافتهای قدیمی و فرسوده شهرها است که نیاز به بازآفرینی و بازسازی دارند. همچنین، در حوزه رضایتمندی مردم در مورد اخذ پروانههای ساختمانی و استعلامات، هر شهرداری رویه و روش خود را دارد.
وی افزود: همچنین در شهر شیراز، سامانهای به نام بیم برای مدیریت و مدلسازی اطلاعات ساخت پیادهسازی شدهاست.



نظر شما