تحریم کوکاکولا و استقبال از نوشیدنی محلی در کرانه باختری

چت کولا که شباهت قابل‌توجهی به لوگوی نوشیدنی آمریکایی کوکاکولا دارد، در طول سال گذشته محبوبیت خود را در سراسر کرانه باختری افزایش داده است زیرا مردم در اعتراض به حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل از مصرف کوکاکولا خودداری کردند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فلسطینی‌ها در کرانه باختری از مصرف کوکاکولا فاصله گرفتند و به‌جای آن به یک نوشیدنی محلی، یعنی چت کولا، روی آورده‌اند. چت کولا با طرح قوطی قرمز و خط سفید که شباهت قابل‌توجهی به لوگوی نوشیدنی آمریکایی نمادین دارد، در طول سال گذشته محبوبیت خود را در سراسر کرانه باختری افزایش داده است، زیرا مصرف‌کنندگان فلسطینی که از حمایت بی‌چون و چرا آمریکا از رژیم اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه خشمگین هستند، با «خرید نکردن» اعتراض می‌کنند.

از زمان طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنبش تحریم فلسطینیان علیه شرکت‌هایی که به حمایت از رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند، در سراسر خاورمیانه گسترش یافته است؛ جایی که شرکت‌های آمریکایی مانند مک‌دونالد، کی‌اف‌سی و استارباکس در سال گذشته فروش خود را کاهش دادند.

تحریم کوکاکولا و استقبال از نوشیدنی محلی در کرانه باختری

بارزترین خشم مصرف‌کنندگان، بسته شدن دو شعبه KFC و رواج ناگهانی چت کولا است. فروشندگان قوطی‌های کوکاکولا را در قفسه‌های پایین قرار می‌دهند یا کاملاً آن‌ها را از فروشگاه‌ها خارج می‌کنند.

با رشد جنبش خرید محلی در طول جنگ، چت کولا اعلام کرد که فروش محصولاتش در کرانه باختری در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. در حالی که شرکت‌ها آمار دقیقی از سهم بازار خود در بازار محلی به‌دلیل مشکلات جمع‌آوری داده‌ها در زمان جنگ ندارند، شواهد غیررسمی نشان می‌دهد که چت کولا بخشی از سهم بازار نوشیدنی کوکاکولا را تصاحب کرده است.

صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای کوچ جمعی فلسطینیان از غزه، احساسات ضدآمریکایی را در سراسر منطقه بیشتر برانگیخته است. با دریافت سفارشات نه‌تنها از لبنان و یمن، بلکه از ایالات متحده و اروپا، چت کولا چشم‌انداز خود را به بازار بین‌المللی معطوف کرده است.

کد خبر 844051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.