به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از تک کرانچ، شرکت آمازون، این غول فناوری از نوزدهم فوریه ۲۰۲۵ (سیام بهمن ۱۴۰۳) دیگر حساب کاربری جدیدی برای Chime ایجاد نخواهد کرد، با این حال کاربران فعلی تا زمان پایان رسمی پشتیبانی، همچنان قادر به استفاده از امکاناتی نظیر برنامهریزی و میزبانی جلسات، افزودن و مدیریت کاربران و بهرهمندی از ویژگیهای کنسول مدیریت Amazon Chime خواهند بود، شایان ذکر است که SDK آمازون Chime تحت تأثیر این تصمیم قرار نخواهد گرفت.
آمازون به کاربران Chime توصیه کرده است که پیش از غیرفعال شدن کامل این سرویس، نسبت به حذف دادهها و انتقال به سایر سکوهای جلسات آنلاین اقدام کنند. این شرکت AWS Wickr، زوم و Slack را بهعنوان جایگزینهای پیشنهادی به مشتریان خود معرفی کرده است.
بر اساس گزارش Business Insider، آمازون قصد دارد از این پس زوم را بهعنوان سکوی رسمی جلسات آنلاین خود در داخل سازمان مورد استفاده قرار دهد.
Chime که در سال ۲۰۱۷ با تمرکز بر ارائه خدمات به کسبوکارها راهاندازی شد، نتوانست جایگاه قابل توجهی در بازار به دست آورد و استقبال از آن محدود به داخل شرکت آمازون بود. همین امر یکی از عوامل اصلی تصمیم آمازون برای پایان دادن به فعالیت این سرویس بوده است.
سخنگوی آمازون در گفتوگو با TechCrunch اظهار داشت: تصمیمگیری برای بازنشسته کردن یک سرویس یا ویژگی، بهطور معمول به این دلیل گرفته میشود که یا محصول بهتری را معرفی کردهایم یا شرکای ما راهکار مناسبی برای مشتریان و کارمندان ما ارائه میدهند. در مورد Chime، استفاده از آن در خارج از آمازون محدود بود و شرکای ما راهکارهای همکاری عالی ارائه میدهند، بنابراین به آنها تکیه خواهیم کرد.


نظر شما