به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، احمد محمود زاده امشب _یکشنبه سیام دی_ در نشست اعضای شورای شهر اراک و رؤسا و مدیران آموزش و پرورش استان با محوریت، نقش مدیریت شهری در توسعه مشارکتهای مردمی در آموزش و پرورش اظهار کرد: به نظر ما آموزش و پرورش یک اصل است چرا که موضوع تربیت نیروی انسانی که مهمترین سرمایه کشور است، توسط این مجموعه انجام میشود.
وی افزود: تربیت نیروی انسانی آموزش دیده به عنوان مهمترین رسالت آموزش و پرورش در جوامع مختلف به شمار میرود و در کشور ما هم بر اساس اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اصلیترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نیروی انسانی محسوب میشود.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد گفت: تربیت نیروی انسانی آموزشدیده از جمله مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.
محمود زاده ادامه داد: نیروی انسانی عامل توسعه و هدف توسعه در سطح جهان مورد توجه قرار دارد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی چیزی فراتر از این موضوع یعنی عامل تمدن سازی و خودسازی شناخته میشود.
وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت نیروی انسانی و وظیفه تربیت این نیرو که بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد، سایر دستگاهها باید از این نهاد تبعیت کنند و در خدمت این دستگاه باشند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: این نگاه در دولتهای مختلف و این دولت همواره بوده است و رئیس جمهور در این زمینه عزم جدی دارد.
محمود زاده عنوان کرد: در حوزه مدارس دولتی یک اصلاحیهای در قانون و شوراهای آموزش و پرورش داشتهایم که ابلاغ آن هم صورت گرفته است و اصلاح آئین نامه اجرایی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و آئین نامه ماده ۱۳ در بسیاری از مسائل کمک کار خواهد بود.
وی اضافه کرد: در این آئین نامه شهرداریها و وزارت مسکن و شهرسازی مکلف شده است که قبل از صدور پروانه از اداره کل نوسازی مدارس استعلام گرفته شود تا شاهد ساخت زمین با کاربری آموزشی در حوزه مسکونی نباشیم و در صورتی که در بخش مسکونی فضا برای محیطهای آموزشی در نظر گرفته نشده باشد، مجوز و پروانه ساخت صادر نخواهد شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: متأسفانه در آموزش و پرورش ظرفیت خوبی نداریم تا بتوانیم از مراکز غیردولتی حمایت کنیم، تمام بدنه آموزش و پرورش در سطح وزارتخانه تمایل دارند تا امکانات و تجهیزات و ساختمان در اختیار مراکز غیردولتی قرار دهند چرا که در حال انجام مأموریت دولت در این حوزه هستند اما متأسفانه با کمبود منابع امکانپذیر نیست.
محمود زاده ادامه داد: در صورتی که ظرفیت و توانمندی مراکز غیردولتی در حوزه آموزش وجود نداشته باشد، دولت زمان طولانیای باید برای تأمین زیرساختهای لازم باید در نظر میگرفت.
وی تصریح کرد: مراکز غیردولتی یک ظرفیت بسیار بزرگ برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است اما در موضع اجرا محدودیتهای مالی اجازه حمایت دولتی از مراکز غیردولتی را نمیتواند، بدهد.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد از مدارس غیردولتی در کشور زیر ۳۰ میلیون تومان شهریه دریافت میکنند اظهار کرد: امروز هر دانشآموز برای مدارس دولتی و آموزش و پرورش در حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه تمام شده دارد البته این میزان منهای فضا و امکانات فیزیکی است.


نظر شما