حامد خسروی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه در ترافیک یک مثلثی وجود دارد که یک ضلع آن فرهنگ ترافیک، یک بحث اعمال قانون و بحث نیز زیرساخت است، اظهار کرد: اگر تمام بخشها به صورت متوازن پیش برود، میتوان امیدوار بود که تصادفات نیز کاهش پیدا کند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری مجبور به نصب سرعتکاه است و اگر این کار را نکند تصادفات نیز بیشتر میشود، افزود: بر اساس سالنامه آماری مرکز ملی آمار، شهر قم در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بیشترین تصادفات را به نسبت جمعیت شهر قم و در مقایسه با سایر شهرهای کشور در اختیار داشت.
مدیرکل مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تراکم جمعیتی زیاد و محورهای ترافیکی محدود است، ایجاد سرعتکاه ضروری است و اگر این سرعتکاهها نباشد تصادفات به سمت فوتی بیشتر میشود، بهعنوان نمونه در بلوار الغدیر ایجاد سرعتکاه موجب کاهش حضور کامیونها و خودروهای سنگین شده است.
خسروی با اشاره به اینکه سرعتکاه به کاهش سرعت حتی بهصورت موقت نیز کمک میکند، تصریح کرد: طبق آئیننامههای جدید استفاده از سرعتکاه قابل قبول نیست و روی تقاطع همسطح در فاصله ۵۰۰ متر تاکید شده، اما شرایط بهنحوی است که در حال حاضر نمیتوان در هر ۵۰۰ متر یک تقاطع ایجاد کرد و شهرداری ناچار به ایجاد سرعتکاه است.
وی با اشاره به اینکه اگر کاهش تصادفات و ایمنسازی معابر به مطالبه عمومی تبدیل شود، میتوان اقدامات بیشتری انجام داد، گفت: بیشترین تقاضای ایجاد تقاطع چراغدار در مناطق دو و شش شهر قم روی داده که این کار موجب کاهش تصادفات شده است.


نظر شما