یادگار محمدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در ایلام اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد آسانسور، مالکان و مدیران ساختمانهای شخصی و دولتی موظف هستند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور مورد استفاده اقدام کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی مسئولیت قانونی متوجه مالک ساختمان یا مدیر دستگاه اجرایی است.
وی افزود: در نه ماه ابتدای سال جاری، ۱۳۴ مورد بازرسی و ۳۱ فقره گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور توسط این اداره کل صادر شد.
مدیرکل استاندارد استان ایلام با اشاره به اینکه تأییدیههای آسانسور دارای اعتبار یک ساله است، تصریح کرد: در صورت انجام نشدن سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکتهای مجاز و انجام نشدن بازرسی ادواری سالانه توسط شرکتهای تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی متوجه مالکان و مدیران ساختمانهای دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس خواهد بود.
محمدی عنوان کرد: مالکان و مدیران ساختمانها باید پیش از پایان تاییدیه ایمنی آسانسور برای انجام بازرسی ادواری و تمدید اعتبار اقدام کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
وی ادامه داد: اشخاصی که اقدام به نصب آسانسور جدید میکنند باید ابتدا با یک شرکت فروشنده آسانسور دارای مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به عقد قرارداد داشته باشند و مراحل دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور را از شرکتهای بازرسی استاندارد پیگیری کنند.


نظر شما