اگر مردم در صحنه باشند می‌توانند به اهداف خود برسند

پزشکیان، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با همراهی مردم، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و تجار و دانشجویان می‌توان مملکت را از این بحران خارج کرد و مردم اگر در صحنه باشند هیچ مشکلی نمی‌تواند جلوی آنان را در رسیدن به اهداف بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود پزشکیان جمعه _۲۵ خرداد _ در برنامه با مردم اظهار کرد: من در عمر خودم از هیچ سهمیه‌ای استفاده نکردم. در زمانی که وزیر بودم به وزرا، خانه می‌دادند، حتی رفتیم و نگاه کردیم و گفتند هرطور باشد با شما کنار می‌آییم و هرکدام از این خانه‌ها را که می‌خواهید انتخاب کنید اما باخودم گفتم اگر بخواهم خانه داشته باشم باید خودم کار کنم و خانه بخرم؛ چرا باید از این‌ها بگیرم؟ هیچوقت نه سهمیه گرفتم و نه سهم گرفتم، نه از دولت نه از دیگر نهادها.

وی افزود: شاید نتوانم همه مشکلات را حل کنم اما با حضور مردم، دانشگاهیان و خبرگان اگر باهم همکاری کنیم می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم. می‌توانیم در جایی که اختیار داریم، درست، علمی و براساس حق و عادلانه عمل کنیم و اجازه ندهیم رفتاری با مردم داشته باشند که انسانی نیست، اسلامی نیست و اخلاقی نیست. متاسفانه چهره‌ای که از دین و باور ما در سیستم نشان دادند، جز خشونت، بدرفتاری، گرفتن و اخراج‌کردن چیز دیگری در ذهن مردم به وجود نیاوردند در حالی که اینگونه نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هر ایرانی و هرکس که در این مملکت زندگی می‌کند به‌عنوان یک پتانسیل در ساختن آینده کشور تاثیرگذار باشد. اگر نمی‌توانیم صددرصد کار را انجام دهیم به همان مقدار که در اختیار داریم می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. ما نیامده‌ایم که بگوییم همه مشکلات را حل می‌کنیم اما می‌توانیم بگوییم با اعتماد مردم و همراهی و همکاری همه کسانی که توانمند و نخبه هستند و ممکن است که مثل من هم فکر نکنند اما به این کشور باور دارند، کارهایی انجام دهیم.

پزشکیان گفت: با همراهی کسانی که سرمایه‌گذار، تولیدکننده و تاجر هستند می‌توان مملکت را از این بحران خارج کرد. مردم اگر در صحنه باشند هیچ مشکلی نمی‌تواند جلوی آنان را در رسیدن به اهداف خود بگیرند. مشکل ما هستیم که کم‌سوادان را بر باسوادان حاکم می‌کنیم و کاری می‌کنیم که به کسانی که عالم و نخبه هستند بی‌احترامی می‌کنیم. وقتی به کسانی که قهرمان هستند و برای ما در دنیا افتخار خلق کردند بی‌احترامی می‌کنیم، وقتی با کسانی که در این کشور تولیدکننده هستند و شغل ایجاد می‌کنند با زبان دیگری حرف می‌زنیم و آنان را طور دیگری به جامعه معرفی می‌کنیم، بقیه گرفتاری‌ها زائیده همین رفتارهاست.

کد خبر 763162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.