رقابت نایک‌بازان و آدیداس‌بازان بر سر قهرمانی اروپا/ کمپانی نایکی با بیشترین سهم در یورو

جام ملت‌های فوتبال ۲۰۲۴ اروپا قرار است امشب رسما سوت آغازش به‌صدا دربیاد و نبرد کمپانی‌های اسپانسر پیراهن نیز جذاب خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال اروپا از امشب آغاز می‌شود و برای مدت یک‌ماه همه فوتبال‌دوستان خصوصاً اروپایی‌ها نگاه‌شان به کشور آلمان است. شش شرکت مختلف لباس اصلی و دوم تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴ را تولید کرده‌اند و رقابت بر سر جذاب‌ترین لباس‌ها مطابق انتظار بین نایکی و آدیداس، دو غول مطرح تولید البسه ورزشی شکل گرفته است.

نایکی لباس ۹ تیم را تولید کرده و آدیداس با شش تیم ملی حاضر در جام ملت‌های قاره اروپا قرارداد دارد. همچنین کمپانی پوما با چهار، کمپانی‌های جوما و ماکرون با اسپانسر بودن دو تیم در رده‌های بعدی قرار دارند و شرکت دانمارکی هومل هم تولید لباس‌های تیم ملی این کشور را به عهده گرفته است.

رقابت نایک‌بازان و آدیداس‌بازان بر سر قهرمانی اروپا/ کمپانی نایکی با بیشترین سهم در یورو

گفتنی است جالب‌تر وقتی می‌شود که در رده‌بندی رسانه ورزشی ESPN از لباس‌های تیم‌های ملی حاضر در یورو ۲۰۲۴، پیراهن تیم‌های ملی فوتبال آلمان (آدیداس)، فرانسه (نایکی)، ایتالیا (آدیداس)، بلژیک (آدیداس) و انگلیس (نایکی) در رده‌های اول تا پنجم فهرست برترین پیراهن‌ها و اسپانسرها قرار دارند.

عجیب‌ترین نکته مربوط به بزرگ‌ترین قهرمان تاریخ اروپاست. چند ماه قبل اتحادیه‌فوتبال آلمان ضمن اعلام پایان همکاری با برند «آدیداس»، غول تولید پوشاک ورزشی آمریکایی «نایکی» را به عنوان اسپانسر جدید خود معرفی کرد. قرارداد شرکت آلمانی آدیداس با «مانشافت» که بیش از هفت دهه تمامی البسه تیم‌های ملی آلمان را تولید می‌کرد، تا ۲۰۲۷ اعتبار دارد.

رقابت نایک‌بازان و آدیداس‌بازان بر سر قهرمانی اروپا/ کمپانی نایکی با بیشترین سهم در یورو

آلمان در دو تورنمنت ملی پیش رو (یورو ۲۰۲۴ و جام‌جهانی ۲۰۲۶) با لباس‌های آدیداس حضور پیدا خواهد کرد. آدیداس از سال ۱۹۵۰ طراحی و تولید پیراهن تیم ملی آلمان را برعهده داشت. «مانشافت» در تمام چهار عنوان قهرمانی جام‌جهانی کسب‌شده، از لباس‌هایی با طراحی آدیداس استفاده می‌کرد.

کد خبر 763082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.