اثرات تصمیم‌گیری فرهنگی باید در جامعه مورد بررسی قرار گیرد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: از این پس اقدامات فرهنگی بر مبنای مهندسی فرهنگی استان در سراسر البرز صورت می‌گیرد تا ارزیابی و بودجه ریزی بر این اساس دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، آیت‌الله محمد مهدی حسینی همدانی، عصر امروز _چهارشنبه بیست و سوم خرداد_ در شورای فرهنگ عمومی استان البرز ضمن گرامیداشت ایام و طلب مغفرت برای شهدای خدمت، اظهار کرد: پرکار و مردمی بودن از ویژگی‌های بارز شهدای خدمت بود.

وی ادامه داد: اقدام در حوزه فرهنگی در البرز از بسیاری از مسائل عمیق‌تر و حساس‌تر است چراکه دشمنان به این استان چشم دارند و همواره درصدد تهاجم فرهنگی در البرز هستند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مسئولان حاضر در این شورا دارای نقش و مسئولیت هستند از آنجایی که فرهنگ در همه ابعاد احاطه دارد باعث می‌شود هر کس به اندازه جایگاه خود به فرهنگ آگاهی داشته باشد و براساس دید و درک خود به این مقوله توجه کند و گاه از بخش‌های دیگر غافل شود.

حسینی همدانی افزود: باید در نظر داشت هر تصمیم فرهنگی در سایر ابعاد چه نقش و تأثیری را ایفا خواهد کرد؟ و آیا رابطه بین فرهنگ و مسائل جامعه بدرستی سنجیده شده است؟

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه پشتوانه تصمیمات فرهنگی نقشه فرهنگی است، گفت: اثرات تصمیم‌گیری فرهنگی باید در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه کرج افزود: در تخصیص و هزینه منابع مالی و اجرایی باید تغییراتی ایجاد شود چرا که جامعه در حال تحول است و بدون برنامه سازی و تعیین مسیر درست برای اعتبارات نمی‌توان اقدام فرهنگی کرد.

حسینی همدانی با اشاره به نقش مؤثر مردم و مردم نهادها، مساجد و هیئت‌ها، گفت: برای تدوین مهندسی فرهنگی در بحث کلان بیش از ۲ هزار نفر ساعت به تولید کتابچه تولید مهندسی فرهنگی کشور پرداخته‌اند و برش استانی آن نیز مشخص شد.

وی افزود: برای تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان اقدام را آغاز کردیم و در دو سال گذشته اقدامات لازم صورت گرفت و ۵ عنوان کلی با حدود ۱۷۰ برنامه مشخص شد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: برای اولین بار در کشور برنامه‌ریزی فرهنگی در شهر کرج بر مبنای نقشه مهندسی فرهنگی در حال اجرا است و از سال گذشته بنا بر این بود که اعتبارات فرهنگی در قالب این برنامه هزینه شود.

حسینی همدانی افزود: از این پس اقدامات فرهنگی بر مبنای مهندسی فرهنگی استان در سراسر البرز صورت می‌گیرد تا ارزیابی و بودجه‌ریزی بر این اساس دنبال شود.

کد خبر 762676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.