باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت شنبه بیست‌وششم خرداد شاهد بارش باران همراه با تگرگ و وزش باد شدید در کل استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، از صدور هشدار زرد شماره ۱۲ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از بعدازظهر فردا _پنج‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد_ تا اواخر وقت شنبه بیست‌وششم خرداد شاهد بارش باران همراه با وقوع رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید لحظه‌ای در کل استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها در اثر بارش باران افزود: رانندگان به ویژه رانندگان هم‌استانی باید هنگام رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری احتیاط لازم را مراعات کنند.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: همچنین با توجه به بارش باران سنگین شاهد آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهیم بود و بنابراین مردم باید قید اتراق کردن در بستر، حاشیه و حریم رودخانه‌ها را بزنند.

شیخ‌الملوکی به احتمال خسارت دیدن سازه‌های سبک و موقت در اثر وزش شدید باد اشاره کرد و گفت: به همین خاطر محکم کردن تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های سبک به ویژه پوشش گلخانه‌ها در دستور کار مردم و نهادهای متولی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ضمن با توجه به تشکیل ابرهای همرفتی و ناپایداری‌های محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب احتمال خسارت خوردن به محصولات کشاورزی و به همین خاطر تمهیدات لازم در بخش کشاورزی باید اتخاذ شود.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان یادآور شد: با توجه به بارش باران و تگرگ اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در ابنیه و نواحی مرتفع باید از سوی مردم و گردشگران به صورت جدی رعایت شود.

کد خبر 762654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.