برگزاری همایش احیای محافل خانگی قرآن در قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در راستای احیا و تقویت جلسات خانگی قرآن کریم که در استان برگزار می‌شود، به زودی همایشی با همین عنوان با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین براتی بعدازظهر امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در جلسه هماهنگی برگزاری همایش احیای جلسات خانگی قرآن کریم اظهار کرد: در راستای احیا و تقویت جلسات خانگی قرآن کریم که در استان برگزار می‌شود، به زودی همایشی با همین عنوان با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این همایش را شناخت افراد برگزارکننده این جلسات خانگی، ایجاد تعامل و ارتباط با این افراد و همچنین ایجاد نظم و هماهنگی بیشتر در کیفیت برگزاری این جلسات عنوان کرد و افزود: هر کسی که می‌خواهد این کار بزرگ را انجام دهد، باید بسیار هوشمندانه عمل کند، یعنی باید به گونه‌ای که به این کار خوب و حسنه جلسات خانگی قرآن کریم لطمه‌ای وارد نشود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با تاکید بر اینکه جلسات خانگی قرآن کریم به صورت خودجوش توسط مردم جاری و ساری است، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم وجه مردمی و خودجوش این جلسات خانگی قرآن کریم محفوظ باشد و دستگاه‌های دولتی نیز تنها با یک نگاه صیانتی و حمایتی در آن حضور داشته و از آن حمایت کند.

براتی ادامه داد: باید به این جلسات با این نگاه که ثروت معنوی و اجتماعی استان و شهرمان چقدر است و ما چه عوایدی می‌توانیم از آن داشته باشیم و چه خدمتی برای حفظ و تقویت آن از دستمان بر می‌آید، نگاه کنیم تا وجه مردمی آن تقلیل پیدا نکرده و تضعیف نشود.

وی تصریح کرد: چندی پیش خدمت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین حضرت آیت‌الله عابدینی عرض کردیم شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کار زمین مانده‌ای است که متوقف شده و باید فعال شود که ایشان هم تأیید فرمودند و پذیرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: طبق هماهنگی با امام جمعه قزوین قرار بود جلسه این شورا قبل از شهادت رئیس جمهور کشورمان برگزار شود، اما با این حادثه تلخ به تعویق افتاد، البته این برنامه با همراهی و هم‌ افزایی با ایشان در دستور کارمان قرار دارد.

کد خبر 762580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.