معرفی ۳۸ واحد صنفی متخلف قزوین به تعزیرات

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی استان قزوین از شناسایی ۳۰ واحد صنفی متخلف و معرفی آنها به سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد.

جمشید خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به بازرسی از ۸۹ باب واحد صنفی استان در ۳ روز گذشته اظهار کرد: در این میان ۳۰ واحد صنفی متخلف شناسایی شده و بعد از تشکیل پرونده به اداره‌کل تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: در همین راستا ۴ گروه مشترک با حضور بازرسان تعزیرات و بسیج اصناف ۸۹ فقره بازرسی از واحدهای صنفی مشکوک به تخلف را صورت دادند که در نهایت ۳۰ واحد صنفی دارای تخلف شامل ۱۹ نانوایی متخلف را شناسایی کردند.

مدیر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی استان کم‌فروشی، گران‌فروشی، کنجدپاشی، درج نکردن قیمت مصوب و رعایت نکردن مسائل بهداشتی را تخلفات عمده ۱۹ نانوایی یادشده دانست و خاطرنشان کرد: در این بازرسی‌ها پنج فروشگاه زنجیره‌ای به دلیل گران‌فروشی جریمه و به تعزیرات معرفی شدند.

خدایاری از معرفی ۱۰ واحد میوه‌فروشی و مرغ‌فروشی به خاطر گران‌فروشی، عدم ارائه فاکتور، عدم درج قیمت و عدم اجرای تکالیف صنفی خبر داد و افزود: این واحدها شامل ۵ باب میوه‌فروشی و ۵ واحد مرغ‌فروشی هستند. در ضمن ۲ باب سوپرمارکت و ۲ باب مغازه لبنیاتی هم به خاطر تخلفات گفته‌شده به تعزیرات معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: بازرسان این سازمان به طور مستمر و منظم از واحدهای صنفی سطح استان بازرسی می‌کنند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر 762564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.