برترین‌های گردشگری جهان معرفی شدند/ پربازدیدترین کشور + ثروتمندترین گردشگران

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل به‌تازگی اعلام کرده است که کدام کشورها سال گذشته بیشترین خرج گردشگری، بیشترین درآمد و بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌ها نشان می‌دهد که گردشگران چینی بیشترین هزینه را خرج کرده‌اند و مجموع پرداختی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۸۳ میلیارد یورو رسیده است. با بازگشایی مرزها برای سفرهای بین‌المللی، آن‌ها از آمریکایی‌ها که سال گذشته ۱۱۴ میلیارد یورو هزینه کردند، پیشی گرفتند؛ گردشگران آمریکایی سال گذشته رتبه اول را کسب کردند. آلمانی‌ها با مجموع ۱۰۴ میلیارد یورو سومین گردشگران پرهزینه و بریتانیایی‌ها با ۱۰۲ میلیارد یورو در رتبه چهارم قرار گرفتند.

کانادا، ایتالیا، هند، روسیه و کره فهرست کشورهایی را تکمیل می‌کنند که در سال ۲۰۲۳ بیشترین هزینه را برای گردشگری کرده‌اند و ایتالیا از رتبه دهم به رتبه هفتم جهش کرده است.

کدام کشورها بیشترین سود را از گردشگری می‌برند؟

وقتی صحبت از درآمدهای گردشگری به میان می‌آید، ایالات متحده آمریکا با درآمد ۱۶۴ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز است. پس از آن اسپانیا با ۸۶ میلیارد یورو (€)، انگلیس با ۶۹ میلیارد یورو (€)، فرانسه با ۶۴ میلیارد یورو (€) و ایتالیا با ۵۲ میلیارد یورو (€) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

برترین‌های گردشگری جهان معرفی شد

امارات متحده عربی، ترکیه، استرالیا، کانادا، ژاپن، آلمان، عربستان سعودی، ماکائو (چین)، هند و مکزیک ۱۵ فهرست برتر درآمدهای گردشگری را تکمیل می‌کنند.

گردشگران از چه کشورهایی دیدن می‌کنند؟

دو کشور اروپایی در سال گذشته رتبه‌های نخست بیشترین مسافران خارجی را به خود اختصاص دادند. فرانسه با ۱۰۰ میلیون گردشگر بین‌المللی پربازدیدترین کشور جهان باقی ماند. انتظار می‌رود این اعداد در سال ۲۰۲۴ نیز با برگزاری المپیک پاریس در ماه‌های جولای و آگوست تکرار شود.

اسپانیا با ۸۵ میلیون در جایگاه دوم قرار گرفت. این دو کشور هر دو بالاتر از آمریکا (۶۶ میلیون)، ایتالیا (۵۷ میلیون) و ترکیه (۵۵ میلیون) قرار گرفتند. اروپا یکی از پرتقاضاترین مناطقی است که بیشترین بازدیدکنندگان بین‌المللی را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

چین سال‌ها مقصد برتر بود، اما تعداد بازدیدکنندگان از این کشور از زمانی که الزامات ورود سختگیرانه‌ای در طول کووید -۱۹ وضع شد، به‌شدت کاهش یافت. تعداد بازدیدکنندگان این کشور از ۶۵.۷ میلیون در سال ۲۰۱۹ به ۳۵.۵ میلیون در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

کد خبر 762143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.