ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی برای رفع‌ تنش آب در صالحیه

مدیرعامل شرکت آبفا جنوب‌غربی استان تهران گفت: برنامه بلندمدت ساخت و راه‌اندازی یک باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و مطابق با جمعیت صالحیه در دست انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم یزدیان اظهار کرد: با عنایت به گسترش حوزه سکونتی و تراکم جمعیتی بالا نسبت‌به سال‌های قبل در مناطق و شهرهای حوزه جنوب غربی از جمله در شهر صالحیه و از طرفی افزایش درجه حرارت گرما و بالطبع افزایش مصرف آب و راه‌اندازی کولر و سیستم‌های سرمایشی طی روزهای اخیر و با هدف مدیریت و پایدارسازی سیستم تأمین و توزیع آب شرب در مناطق مختلف شهر، موضوع زون‌های فشاری و عملیات لوله‌گذاری و در پایان نیز ارتباط‌دهی این خطوط در دستور کار قرار گرفته و مطابق برنامه زمان‎بندی‌شده طی خرداد جاری انجام شد و به اتمام رسید.

وی افزود: این عملیات با صرف هزینه‌های لازم از محل اعتبارات جاری و داخلی و با هدف انتقال آب از مخزن گلستان به شهر صالحیه به منظور افزودن میزان کمّی آب شرب (۳۴ لیتر بر ثانیه) به دبی موجود در شهر صالحیه انجام شد که طی آن و علاوه بر تغییر زون‌های فشاری، عملیات لوله‎گذاری به‌طول ۸۵۰ متر با استفاده از لوله‌های چدن داکتیل سایز ۲۵۰ میلی‌متری انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران ادامه داد: در نهایت با اطلاع قبلی از طریق حوزه روابط عمومی و به‌صورت شبانه دو مورد ارتباط‌دهی و سه‌راه‌گیری خط ۷۰۰ به ۲۵۰ چدن داکتیل و سه‌راه‌گیری ۲۵۰ به ۳۱۵ نیز با همکاری اکیپ کارگاه توسعه و همکاران دفتر فنی آبفای شهر صالحیه انجام و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

یزدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر آب آشامیدنی شهروندان و مشترکان در این شهر با کمیّت و کیفیت مطلوب تأمین و توزیع می‌شود، گفت: برنامه بلندمدت ساخت و راه‌اندازی یک باب مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و مطابق با جمعیت صالحیه نیز در دست انجام است.

وی با توسعه و تاکید بر مدیریت مصرف آب شرب توسط شهروندان، مدیریت مصرف و پرهیز از مصارف غیرضروری آب را خواستار شد.

منبع: فارس

کد خبر 761843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.