آموزش برنامه شاد برای معلمان - راهنمای فوری ورود تا ساخت آزمون
آموزش برنامه شاد برای معلمان

برنامه شاد بعنوان یک کلاس درس آنلاین امکانات زیادی را به معلمان ارائه میدهد که بتوانند بهترین استفاده را از آن برای تدریس داشته باشند در این مقاله به آموزش این امکانات اشاره شده است.

برنامه شاد، بستری برای آموزش آنلاین و برگزاری امتحانات مجازی مدارس است و دانش آموزان و معلمان می توانند از طریق این برنامه، امور درسی را پیگیری کنند. بخشی از قابلیت های برنامه شاد، در دسترس همگان قرار دارد و تمام کاربران می توانند از این قابلیت ها استفاده کنند اما یکسری از امکانات این برنامه فقط در دسترس معلمان و مدیران مدارس است. معلمان می توانند در برنامه شاد دانش آموزان را به گروه های درسی اضافه کنند، فرم نظرسنجی بسازند، امتحانان آنلاین برگزار کنند، حضور و غیاب آنلاین انجام دهند و ... در این مطلب می خواهیم با آموزش برنامه شاد برای معلمان، راهنمای کاملی را در اختیار این دسته از کاربران شبکه شاد قرار دهیم. لطفا همراه ما باشید.

آموزش برنامه شاد برای معلمان

کاربران اصلی برنامه شاد، دانش آموزان و معلمان هستند. با توجه به اینکه مدارس گاهی اوقات به دلیل آلودگی هوا، بارندگی و ... چند روز تعطیل می شوند، دانش آموزان و معلمان باید با نحوه استفاده از برنامه شاد، آشنایی کامل داشته باشند تا در زمان غیرحضوری شدن کلاس ها، بتوانند کلاس ها را با این برنامه پیگیری کنند. معلمان در قدم اول استفاده از برنامه شاد، ابتدا باید عضویت ایجاد نمایند و سپس در ادامه، دسترسی های ویژه معلمان در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.

نحوه ورود معلمان به برنامه شاد

معلمان برای ورود به برنامه شاد، می توانند از طریق اپلیکیشن یا وب شاد، اقدام کنند. اطلاعات معلمان باید توسط مدیریت مدرسه، در سامانه سناد ثبت شده باشد تا بتوانند مراحل احراز هویت در شاد را طی کنند.

ورود معلمان به شاد از طریق نسخه تحت وب

برنامه شاد

اگر تمایلی به نصب اپلیکیشن شاد ندارید، می توانید از نسخه تحت وب این برنامه استفاده کنید. نسخه تحت وب شاد در دسترس است که با کامپیوتر یا گوشی می توانید وارد شوید. برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر راجع به نسخه شادوب میتوانید به سایت مشاوره تحصیلی پاسخ با ما مراجعه نمایید.

پس از ورود به سایت باید شماره تلفن همراه خود را درج کنید تا کد فعال سازی ارسال شود. با دریافت کد فعال سازی باید آن را در بخش مربوطه وارد کنید و سپس گزینه ورود معلم را انتخاب نمایید. در ادامه، باید کد ملی خود را هم ارائه دهید تا گروه ها و کانال های درسی مربوط به کد ملی شما، نمایش داده شوند.

ورود به شاد از طریق اپلیکیشن

پس از ثبت و اصلاح اطلاعات در سامانه سناد، معلم برای ورود به شاد از طریق اپلیکیشن، لازم است برنامه را از سایت shad.ir دانلود کند. باید آخرین نسخه از برنامه شاد، دانلود و در گوشی نصب شود و سپس به ترتیب مراحل زیر می توان در شبکه عضو شد.

  • در صفحه اول اپلیکیشن شاد، گزینه "ورود به برنامه" را انتخاب کنید.
  • سپس باید شماره تلفن همراه را درج نمایید. شماره درج شده در برنامه شاد باید متعلق به خودتان بوده و مطابق با شماره تماس قید شده در سایت سناد باشد. در غیر این صورت، با مشکل مغایرت شماره مواجه می شوید. در صورت تغییر شماره همراه، لطفا به مدیریت مدرسه اطلاع دهید تا تغییرات لازم را در سایت سناد اعمال نماید.
  • پس از درج شماره همراه، کد تایید ارسال می شود که باید این کد را در بخش مربوطه درج نمایید.
  • در قدم بعدی از شما خواسته می شود که اطلاعات کاربری به شرح نام و نام خانوادگی را درج نمایید و همچنین در صورت تمایل، عکس پروفایل خود را هم قرار دهید.
  • پس از درج و ثبت اطلاعات، باید گزینه تایید را انتخاب کنید. اطلاعاتی که شما در این قسمت وارد می کنید، برای مخاطبان نمایش داده خواهند شد.
  • در بخش بعدی بر روی گزینه "ورود به مدرسه من" کلیک کنید و سپس نقش معلم را انتخاب نمایید.
  • حال باید کد ملی خود را درج کنید.

با اتمام مراحل فوق، لیست مدارس و کلاس های درسی شما نمایش داده می شوند و می توانید با انتخاب هر مدرسه و کلاس، به کلاس مربوطه منتقل شوید. شما در هر کلاس درسی، نقش مدیر یا ادمین را دارید و می توانید بعضی تغییرات را در کلاس ها اعمال نمایید.

آموزش اضافه کردن دانش آموز به گروه ها در برنامه شاد برای معلمان

بخشی از آموزش برنامه شاد برای معلمان، مربوط به نحوه افزودن دانش آموزان است. معلمان پس از احراز هویت و ورود به برنامه شاد، باید به دانش آموزان اطلاع دهند که آنها نیز مراحل احراز هویت را انجام دهند تا وارد کلاس های درسی شوند. اما یک راه دیگر برای افزودن دانش آموزان به شاد، اضافه کردن توسط معلم است.

معلم می تواند پس از ورود به گروه درسی مربوطه، گزینه "افزودن عضو" را انتخاب کند. سپس باید از میان مخاطبین، نام دانش آموز مورد نظر را یافته و انتخاب نماید. البته در این روش، معلم باید شماره دانش آموز را ذخیره کند تا در لیست مخاطبان او نمایش داده شود.

نحوه ساخت آزمون آنلاین در برنامه شاد توسط معلم

آموزش برنامه شاد برای معلمان، شامل نحوه برگزاری آزمون آنلاین هم می باشد. معلمان می توانند از طریق برنامه شاد، امتحانات کلاسی را برگزار کنند و دانش آموزان هم به شیوه آنلاین در امتحانات شرکت نمایند.

برای ساخت آزمون آنلاین در برنامه شاد، مراحل زیر را طی کنید :

  • در صفحه اصلی برنامه شاد بر روی گزینه "ورود به مدرسه من" کلیک کنید.
  • در بخش بعدی، نقش خود را به عنوان "دبیر" انتخاب نمایید.
  • سپس باید گزینه "آزمون" را یافته و بر روی آن کلیک کنید.
  • حال باید مدرسه و کلاس مدنظرتان برای امتحان را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، بات آزمون ساز را مشاهده می کنید که برای ایجاد آزمون جدید باید گزینه "افزودن آزمون جدید" را انتخاب کنید.
  • در قسمت بعدی، باید نام آزمون را مشخص کرده و در بات درج کنید.
  • سپس می توانید سوالات و گزینه های سوال را درج کنید.

پس از مراحل فوق، آزمون آنلاین شما ساخته می شود اما در پایان باید از بخش تنظیمات، مواردی مثل تاریخ آزمون، ساعت شروع و پایان امتحان، میزان نمره امتحان، مدت زمان آزمون، نمایش و یا عدم نمایش نتایج پس از آزمون و تعداد گزینه های سوال را هم تنظیم کنید. سپس در نهایت بر روی گزینه "انتشار آزمون برای دانش آموزان" کلیک کنید تا برای آنها نمایش داده شود.

کد خبر 761531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.