اشتغال‌زایی ۱۳ هزار نفری صنایع غذایی در قزوین

رئیس سازمان صمت استان قزوین گفت:‌ در واحدهای صنایع غذایی استان قزوین ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن رستمی عصر امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در جریان بازدید از چند واحد صنعتی مواد غذایی که با حضور دکتر داراب زاده مدیر کل صنایع غذایی و دارویی وزارت صمت صورت گرفت، اظهار کرد: ۳۵۷ واحد تولیدی استان در حوزه صنایع غذایی فعال است که معادل ۱۰ درصد از مجموع صنایع را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: بیشتر این واحدهای تولیدی به عنوان صنایع مطرح کشوری شناخته می‌شوند که در استان قزوین استقرار دارند. در ضمن ظرفیت اسمی تولید این صنایع ۳۰۵ میلیون و ۸۵۸ هزار تن در سال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه محصولاتی از قبیل انواع سس، بیسکوئیت و ویفر، قند و شکر، لبنیات، آرد، آب معدنی، محصولات آشامیدنی و روغن خوراکی در این واحدها تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، گفت: در واحدهای صنایع غذایی استان قزوین ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر مشغول به کار هستند.

رستمی تصریح کرد: بنابراین صنایع غذایی و واحدهای تولیدی این حوزه هشت درصد از کل اشتغال بخش صنعت استان قزوین را به خود اختصاص داده‌اند.

وی پیگیری مشکلات تخصیص ارز واحدهای صنایع غذایی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صمت استان قزوین برشمرد و ادامه داد: امروز با حضور مدیرکل صنایع غذایی و دارویی و در بازدید از پنج واحد تولیدی مطرح مشکلات تخصیص ارز واحدهای یادشده برطرف شد.

کد خبر 758410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.