استفاده از نگهبان محله نماد مشارکت مردم در تأمین امنیت جامعه است

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان بر همکاری کلانتری‌ها با نگهبانان محله به منظور پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت در محلات تاکید کرد و گفت: استفاده از نگهبان محله، نماد مشارکت مردم در تأمین امنیت جامعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، بهزاد ثابت راسخ در اولین کارگاه آموزشی و توجیهی رؤسای پلیس پیشگیری استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهانش در حادثه سانحه بالگرد اظهار کرد: فرصت خدمت به مردم در هر لباس، پست و مقامی یکی از بهترین نعمت‌های خداوند به شمار می‌آید و هرچه این خدمت خالصانه، صادقانه و مجاهدانه باشد اجر و پاداش آن نیز دوچندان می‌شود.

وی خدمت کردن به مردم و جامعه اسلامی در لباس مقدس پلیس را بهترین فرصت برای کارکنان فراجا دانست و افزود: باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم و تمام ظرفیت و توان خود را برای گشودن گره از زندگی مردم و ایجاد امنیت، آرامش و اطمینان خاطر آنان به کار بگیریم.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان هدف اصلی این پلیس را جلوگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برشمرد و اظهار داشت: یکی از برنامه‌های این پلیس، پیشگیری از سرقت در محلات از طریق همکاری کلانتری‌ها با نگهبانان محله است.

ثابت راسخ تصریح کرد: بر این اساس تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها موظف هستند که با مدیران مؤسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی حوزه استحفاظی خود ارتباط برقرار و از ظرفیت نگهبانان محله تحت پوشش این مؤسسات استفاده کنند، چراکه اعتقاد بر این است مشارکت این افراد می‌تواند به ما در کاهش و کنترل جرایم به ویژه جرم سرقت در محلات کمک بسیار زیادی کند.

وی عنوان کرد: آمارها و تجزیه و تحلیل‌های پلیس پیشگیری استان حاکی از آن است که هر جا نگهبانان محله حضور دارند، در آن منطقه و محل با کمترین مسئله امنیتی روبه‌رو هستیم و این افراد علاوه بر کاهش سرقت در بسیاری از معضلات و حتی مزاحمت‌ها نیز مفید و مؤثر هستند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان استفاده از نگهبان محله را نماد مشارکت مردم در تأمین امنیت جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: مردم می‌توانند هم به صورت مراجعه حضوری به کلانتری‌ها و هم از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ موضوع استفاده از نگهبان محله را مطرح کنند که کارشناسان نیز درخواست آنها را به پلیس پیشگیری انتقال می‌دهند و از طریق این پلیس به شرکت‌های خدماتی حفاظتی انتظام دارای مجوز معرفی می‌شوند و می‌توانند طی قرار دادی که با این شرکت‌ها می‌بندند از نگهبانان محله برای امنیت محل زندگی، مجتمع‌های مسکونی، تجاری و کارگاه‌ها استفاده کنند.

ثابت راسخ با بیان اینکه دیده می‌شود مردم برای نگهبانی از مجتمع مسکونی یا محله و کوچه خود افراد غیرمطمئن و ناتوان را به‌کارگیری می‌کنند، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر قرار است هزینه‌ای را برای امنیت محل زندگی خود کنند این هزینه را درست و به‌جا انجام دهند، زیرا نگهبانان محله علاوه بر اینکه از آموزش‌ها و تجهیزات ویژه برخوردارند تحت نظارت شرکت‌های وابسته به پلیس پیشگیری فراجا فعالیت می‌کنند و تأثیر حضور آنها بیش از افراد دیگر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی برای اجرای مأموریت تأمین امنیت انتخابات ریاست جمهوری، اجرای کیفی طرح پیشگامان، تداوم اجرای طرح امنیت محله محور، تشکیل کمیسیون پیشگیری از جرایم به ویژه سرقت در شهرستان‌ها و اجرای دقیق مصوبات قرارگاه تحول، تحرک و تعامل کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها، به عنوان برنامه‌ها و تدابیر آینده پلیس پیشگیری استان اصفهان است.

کد خبر 758370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.