کشف محموله ترانزیتی ۷۰۰ میلیاردی در اصفهان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف یک فقره محموله ترانزیتی و گمرکی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، مهدی سبحانی‌فر اظهار کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از تخلف گمرکی یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

وی افزود: در پی رصد محموله‌های ترانزیتی و گمرکی و بررسی سیستمی فعالیت‌های واردکنندگان و صادرکنندگان کالا و خدمات، یک فقره تخلف گمرکی در ثبت اطلاعات و اظهارنامه مربوطه احصاء شد و پس از شناسایی انبار و محل تخلیه قطعات وارداتی خودروهای سنگین، ضمن هماهنگی با اداره کل تعزیرات حکومتی از انبار مذکور بازرسی به عمل آمده که در نتیجه، ۱۸۱ هزار انواع قطعات خودرو کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ارزش محموله کشف شده را بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: به استناد ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پرونده تخلفات صورت گرفته تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

سبحانی‌فر با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: تمام انبارها مکلف به ثبت انبار و اعلام موجودی در سامانه‌های مربوطه هستند و تخلف از این قانون موجب پیگرد قضائی می‌شود، از همین رو به تمام فعالان اقتصادی توصیه می‌شود با مراجعه به سازمان صمت نسبت به ثبت انبار و اطلاعات اولیه اقدام کنند.

کد خبر 758362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.