آیا عید قربان زمان مناسبی برای رزرو تور مشهد است؟
آیا عید قربان زمان مناسبی برای رزرو تور مشهد است؟

مشهد مقدس به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا(ع) یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در ایران به شمار می‌رود. سالانه تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند.

بنابراین می‌توان گفت مشهد همیشه شلوغ و پر از گردشگر است اما در تعدادی از زمان‌های سال مانند عید نوروز و مناسبت‌های مذهبی، ازدحام بیشتری در این شهر خواهید دید. عید قربان را باید یکی از این مناسبت‌ها دانست. در این زمان حرم، حال و هوای متفاوتی دارد و برنامه‌های ویژه‌ای در آن برگزار می‌شود. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا عید قربان زمان مناسبی برای رزرو تور مشهد است؟ باید گفت در صورتی که مشکلی با ازدحام گردشگران و شلوغی حرم و شهر نداشته باشید، این عید می‌تواند یکی از بهترین زمان‌ها برای رزرو تور مشهد باشد.

چرا باید عید قربان در مشهد باشیم؟

جشن عید قربان امسال در تاریخ 28 خرداد برگزار می‌شود. کسانی که یک بار این عید را در حرم مطهر امام رضا (ع) جشن گرفته باشند، می‌دانند که در این روز چه برنامه‌های جذابی در این آستان مقدس، برگزار می‌شود. درواقع شهر مشهد هر سال خودش را برای میزانی چنین روزی آماده می‌کند. معمولا این روز با سخنرانی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت جشن گرفته می‌شود. همچنین در سال‌های گذشته جشن‌ ویژه بانوان نیز در رواق‌های دارالحجه و حضرت زهرا(س) برگزار شده است. خود شهر مشهد هم شور و هیجان خاص خود را در این روز دارد و مسئولان شهرداری و شورای شهر مشهد، شهر را برای حضور تعداد زیادی گردشگر آماده می‌کنند.

تور عید قربان مشهد را چه زمانی رزرو کنیم؟

همانطور که گفته شد مشهد در روز عید قربان یکی از شلوغ‌ترین حالت‌های خود را تجربه می‌کنند. مذهبی‌ها دوست دارند این روز را در حرم امام هشتم جشن بگیرند و بنابراین طبیعی است که تقاضای سفر به این شهر در عید قربان بیشتر از روزهای عادی باشد. شاید با خودتان فکر کنید که فقط تغییرات آب و هوایی در شلوغی و خلوتی مشهد تاثیر دارد اما باید بدانید که مناسبت‌های مذهبی هم باعث وقوع تغیرات زیادی در قیمت تور مشهد می‌شوند. در برخی مواقع حتی ممکن است قیمت تور مشهد در مناسبت‌های مذهبی دو برابر روزهای عادی سال شود.

بنابراین اگر تصمیم دارید برای عید قربان راهی مشهد شوید، همین حالا به وبسایت لحظه آخر مراجعه کرده و تور مورد نظرتان را رزرو کنید. تورهایی که برای عید قربان 1403 برنامه‌ریزی شده‌اند به سرعت پر خواهند شد زیرا تقاضای سفر به مشهد در این ایام زیاد است. بنابراین به هیچ عنوان برای پیدا کردن تور لحظه آخری ریسک نکنید و همین حالا پکیج موردنظر خود را رزرو نمایید. نکته مهم دیگری که باید درباره تورهای عید قربان بدانید این است که این پکیج‌ها قیمت بالاتری نسبت به تورهای روز عادی دارند زیرا هرگاه تقاضای سفر نسبت به عرضه آن بالاتر باشد، قیمت تور هم بالا می‌رود. بنابراین اگر این عید را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنید باید انتظار پرداخت پول بیشتر را داشته باشید.

تور عید قربان مشهد را چه زمانی رزرو کنیم؟

برای سفر شخصی به مشهد در عید قربان به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر تصمیم دارید به جای رزرو تور به صورت شخصی به مشهد سفر کنید، باید بلیط رفت و برگشت و هتل را خودتان رزرو کنید. در این حالت باید به این نکته توجه نمایید که هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما، اتوبوس یا قطار در این روزها به سرعت پر می‌شوند و اگر از مدتی قبل برای رزروشان اقدام نکنید ممکن است برنامه‌ریزی سفرتان دچار مشکل شود. همچنین توصیه می‌شود سفر به مشهد در این ایام را به هیچ‌عنوان با خودروی شخصی انجام ندهید زیرا هم جاده‌ها شلوغ‌تر از روزهای عادی است و هم در خود شهر مشهد شاهد ترافیک زیادی خواهید بود و بنابراین رفت و آمد در شهر با خودروی شخصی سخت خواهد بود. بنابراین به‌طورکلی بهتر است سفرتان به مشهد در عید قربان را با تور انجام دهید.

برای سفر شخصی به مشهد در عید قربان به چه نکاتی توجه کنیم؟

پکیج‌ های مسافرتی مشهد عید قربان در وبسایت لحظه آخر

تعداد زیادی تور مشهد عید قربان توسط آژانس‌های مسافرتی مختلف برنامه‌ریزی شده است که شما می‌توانید همه آنها را در وبسایت لحظه آخر مشاهده کرده و هر کدام که با شرایطتتان همخوانی بیشتری دارد را انتخاب کنید. برای دیدن محبوب‌ترین تورهای عید قربان لحظه آخر به صفحه تور مشهد در این وب‌سایت مراجعه کنید.

عید قربان، بهترین زمان برای سفر به مشهد

عید قربان را باید یکی از بهترین زمان‌های سفر به مشهد از نظر حس و حال معنوی دانست اما همانطورکه در این مطلب اشاره شد، در این زمان شهر مشهد یکی از شلوغ‌ترین زمان‌های خود را هم تجربه می‌کند. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که در این ایام بتوانید خود را به ضریح مقدس امام رضا برسانید و ممکن است مجبور شوید از دور زیارت کنید. همچنین شهر شلوغ است و امکان دارد این شلوغی شما را اذیت کند. اما با تمام این اوصاف باز هم عید قربان را باید یکی از بهترین زمان‌های سفر به مشهد از نظر حال و هوا دانست. اگر قصد داریم در این زمان به مشهد سفر کنید، همین حالا به وب‌سایت لحظه آخر مراجعه کرده و تور مورد نظر خود را رزرو نمایید.

کد خبر 758359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.