رکورد گرما در دهلی هند شکسته شد

دمای دهلی امروز به رکورد ۴۹.۹ درجه سانتیگراد (۱۲۱.۸ فارنهایت) افزایش یافته است و مقامات با اعلام این خبر نسبت به کمبود آب اطلاع‌رسانی کردند زیرا هشدار قرمز گرمای هوا و افزایش مصرف آب توسط شهروندان در این رابطه صادر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گرمای سوزان، آسمان بدون ابر و بادهای سهمگین پرحرارت، همه باعث افزایش گرمای پایتخت هند به میزان ۴۹.۲ درجه سانتی‌گراد شده است.

اداره هواشناسی هند (IMD) درباره تأثیر گرما بر سلامت شهروندان، به ویژه برای نوزادان، افراد مسن و مبتلایان به بیماری‌های مزمن هشدار داد. سال‌ها تحقیق علمی نشان داده است که تغییرات آب و هوایی باعث طولانی‌تر، مکررتر و شدیدتر شدن امواج گرما می‌شود و شهرهای هندی نیز از این آسیب در امان نیستند.

مقامات دهلی نو نسبت به خطر کمبود آب با گرم شدن پایتخت هشدار دادند. آتیشی مارلنا، وزیر آب، خواستار مسئولیت جمعی در توقف مصرف بیهوده آب شد. آتیشی در این رابطه گفت: «برای رسیدگی به مشکل کمبود آب، ما مجموعه‌ای از اقدامات مانند کاهش عرضه آب از دو بار در روز به یک بار در روز را در بسیاری از مناطق انجام داده‌ایم. آبی که در نتیجه این اقدام صرفه‌جویی و جیره‌بندی می‌شود، به مناطق کم‌آب که منابع آنجا تنها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز آب دارند، عرضه می‌شود.»

رکورد گرما در دهلی هند شکسته شد

بسیاری علت افزایش دما را وزش بادهای سوزان از ایالت راجستان می‌دانند، جایی که دمای روز گذشته آن با ۵۰.۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین میزان ثبت‌شده در این کشور بود. منطقه صحرایی فالودی راجستان با رسیدن به دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد در سال ۲۰۱۶، رکورد گرمای تمام دوران این کشور را در اختیار دارد.

هم‌زمان ایالت بنگال غربی و ایالت میزورام در شمال شرقی این کشور تحت تأثیر طوفان رمال قرار گرفته‌اند که روز یکشنبه هند و بنگلادش را درنوردید و بیش از ۳۸ کشته برجای گذاشت.

اداره هواشناسی بنگلادش در این رابطه گفت که این رویداد یکی از طولانی‌ترین طوفان‌ها در تاریخ این کشور بوده است و تغییرات آب و هوایی را عامل این تغییر اعلام کرده است.

اداره هواشناسی هند هشدار قرمز را برای موج گرمای شدید روز چهارشنبه و هشدار نارنجی را برای پنجشنبه، زمانی که دمای روز ممکن است شاهد کاهش بسیار جزئی باشد، صادر کرد.

کد خبر 758161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.