شکایت از رستوران به چه صورت است ؟
شکایت از رستوران به چه صورت است ؟

شکایت از رستوران به چه صورت است ؟ سامانه تلفنی 190 در وزارت بهداشت برای ثبت و رسیدگی به شکایات مردم از رستورانها، اغذیه فروشی ها، تخلفات مربوط به مواد غذایی، تخلفات مربوط به آلودگی های محیطی است.

همه مردم از سراسر کشور می توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، مواد غذایی غیر مجاز، موارد نگهداری نامناسب از مواد غذایی را به این سامانه اطلاع دهند. علاوه بر آن در صورت مشاهده تحلفات حرفه ای و رعایت نکردن اصول بهداشت حرفه ای مانند نور و فضای شغلی نامناسب در مشاغل مختلف همچنین تخلفاتی مانند آلودگی صوتی، ایجاد آلودگی هوا یا خاک، دفع نامناسب پسماندها و رعایت نشدن اصول بهداشت حرفه ای را به این سامانه اطلاع دهند.علاوه بر این تخلفاتی که در مراکز تفریحی و ورزشی رخ می دهد مانند رعایت نشدن اصول بهداشتی یا عرضه غیر مجاز مواد دخانی، دوپینگی در استخرها، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه ها و هتل ها ، در تماس با این مرکز پیگیری می شود.

کارشناسان بهداشت محیط در سامانه 190 در صورتی که موارد ارجاع شده اورژانسی باشد در زمان کوتاه به آن رسیدگی می کنند و در صورتی که اورژانسی نباشد با ارائه کد پیگیری و زمان رسیدگی امکان پیگیری موضوع را به شهروندان می دهند، نهایتا اگر میخواهید این موضوع به صورت فورس توسط بهترین وکیل کرج پیگیری شود میتوانید به مجموعه شهر وکیل مراجعه کنید.

روش های مختلف طرح شکایت از رستوران ها

از مهمترین دلایل طرح شکایت از رستوران ها عدم ارائه غذای باکیفیت می باشد. مشتریان در این شرایط قادر به اعلام اعتراضات خود هستند. تمامی رستوران ها موظف هستند تا غذای سالم و باکیفیت به مشتریان ارائه دهند. همچنین آن ها موظف هستند تا نکات بهداشتی و اصول لازم تهیه انواع غذا را به خوبی رعایت نمایند. عدم رعایت مقررات و نکات بهداشتی در تهیه غذا شکایت از رستوران ها را به همراه دارد. افزایش شکایات و اعتراضات باعث می شود مشتریان نتوانند به رستوران شما اعتماد کنند.

ممکن است برای هر فردی این مشکل پیش آید که پس از ورود به رستوران بخاطر عدم رضایت از کیفیت غذا با کارکنان و مدیر مجموعه بحث و جدل کند. بهترین راهکار در این شرایط طرح شکایت از رستوران ها می باشد. تخلفات صورت گرفته باید به اطلاع مراجع ذی صلاح برسند. در حال حاضر شکایت از رستوران ها در کشور عزیز ما ایران به امری طبیعی و رایج تبدیل شده است و مشتریان بنا به دلایل مختلف از این مراکز رضایت ندارند. رستوران به عنوان یکی از مشاغلی شناخته می شود که سلامت افراد تا حد زیادی به آن وابسته می باشد. طرح شکایت از رستوران ها به روش های مختلف برای افراد امکان پذیر می باشد از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1) استخدام وکیل از شهر وکیل

روش های مختلف طرح شکایت از رستوران ها

2)سامانه 190

یکی از روش های ثبت شکایت از رستوران ها و دیگر مراگز اغذیه فروش همچون فست فودها و غیره، سامانه 190 می باشد. این سامانه توسط وزارت بهداشت طراحی شده است. در صورتی که بنا به دلایل مختلف قصد طرح شکایت از رستوران ها یا اعلام تخلفات آن ها را دارید، موضوعات را می توانید از طریق سامانه 190 پیگیری نمایید. تخلفات ثبت شده در سامانه 190 از ابعاد انتظامی، تعزیراتی و انضباطی بررسی می شوند و در کوتاه ترین فرصت ممکن شکایات مورد بررسی قرار می گیرند. واحدهای نظارتی در این سامانه برای بررسی نحوه رسیدگی به این شکایات در نظر گرفته شده اند. به منظور انجام پیگیری های لازم شکایات مردمی نیز در این سامانه واحد تحقیقاتی وجود دارد.

3)سازمان تعزیرات حکومتی

اکثر افراد تصور می کنند تعزیرات، سازمانی غیر قضایی است که فعالیت خود را تحت نظر دولت انجام می دهد. این سازمان به عنوان یکی از مراجع صالح رسیدگی به شکایات مربوط به گرانفروشی اصناف همچون رستوران ها شناخته می شود. اگر احساس کردید یک رستوران سفارشات خود را بالاتر از حد واقعی می فروشد امکان طرح شکایت از ایشان به سازمان تعزیرات حکومتی برای شما وجود دارد. لیست سفارشات در برخی از رستوران ها تعرفه ثابت و مشخص ندارند و قیمت غذاهای آن ها بنا به دلایل مختلف به طور دائم افزایش می یابند. پس از ثبت شکایت در این سازمان ابتدا تخلفات مورد بررسی قرار می گیرند و در نهایت نظارت های مورد نیاز انجام می شوند. اعلام نظر نهایی در رابطه با شکایات توسط سازمان تعزیرات حکومتی زمان بر است زیرا بررسی های مورد نیاز با دقت در این حوزه انجام می گیرند.

به طور کلی می توان گفت ابتدا تخلفات به سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام می شوند و پس از این که پرونده تشکیل شد، شکایات به سازمان تعزیرات حکومتی مرجوع می شوند.

دلایل شکایت از رستوران ها

دلایل شکایت از رستوران ها

بروز تخلفات زمینه را برای اعلام شکایات و اعتراضات فراهم می سازد. البته تعداد زیادی از رستوران ها نیز در ایران وجود دارند که وظایف خود را به صورت اصولی و صحیح انجام می دهند.

افراد بنا به دلایل مختلف بسیار زیادی شکایت از رستوران ها را مطرح می کنند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. ارائه غذا بی کیفیت و ناسالم

رایج ترین دلیل طرح شکایت از رستوران ها، ارائه غذای ناسالم و بی کیفیت می باشد. لازم به ذکر است که اعتبار رستوران ها تا حد زیادی به کیفیت غذای آن ها وابسته می باشد. در صورت ارائه غذای ناسالم به مشتری اعتماد کاری خود را از دست خواهید داد. رستوران های متخلف در تهیه انواع غذاهای خود از محصولات و مواد غذایی ناسالم استفاده می کنند. این امر سلامت مشتریان را در معرض خطر قرار می دهد.

2. عدم رعایت نکات بهداشتی

در طول سالیان اخیر نظارت بر رستوران های مختلف تا حد زیادی افزایش یافته است. رستوران های متخلف در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی می شوند. یکی از اساسی ترین اصول رستوران های مختلف رعایت نکات بهداشتی است. رستوران ها باید تهیه و پخت غذا را در شرایط لازم انجام دهند. در حالی که برخی از رستوران ها به عموم مردم در محیط غیربهداشتی خدمت می کنند. هنگام مشاهده این موارد مراتب باید به مراجع قانونی گزارش شوند. در صورت ارائه غذای بی کیفیت به مردم توسط رستوران ها یا عدم رعایت اصول بهداشتی در تهیه غذا، شکایت از رستوران های متخلف باید از راه های قانونی مطرح شود.

نکته :

بروز رفتارهای غیرقانونی و انجام تخلفات توسط رستوران های مختلف امکان پذیر می باشد. مشتریان بر اساس قانون حق دارند شکایت از رستوران ها را از طریق مراجع صالح رسیدگی و پیگیری نمایند، چنانچه ساکن شهر تبریز هستید میتوانید از کمک وکیل تبریز استفاده کنید.

کد خبر 757852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.