اعزام ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر به سرزمین وحی / ۲۱ خرداد آخرین پرواز انجام می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت، از اعزام ۳۸ هزار و ۵۹۶ زائر تا ساعت ۲۱ شب گذشته با ۱۶۴ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی به مدینه و جده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایمان شمسایی اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اردیبهشت تا شب گذشته ۳۰ هزار و ۵۴۰ زائر با ۱۲۷ پرواز به مدینه منوره و ۸۰۵۶ نفر با ۳۷ پرواز به فرودگاه جده و شهر مکه وارد شده‌اند.

وی افزود: عملیات اعزام تا بیست‌ویکم خرداد ادامه دارد و آخرین پرواز به مدینه هفدهم خرداد و جده بیست‌ویکم خرداد توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد و تمام ۸۷ هزار و ۵۰۰ زائر کشورمان تا آن تاریخ اعزام شده‌اند.

معاون سازمان حج و زیارت در خصوص اسکان و طول سفر زائران نیز گفت: هم‌وطنانمان در ۸۲ هتل شامل ۱۹ هتل شهر مدینه و ۶۳ هتل در مکه اقامت خواهند داشت و مدت اقامت در مدینه شش روز و مکه در حدود ۲۴ روز خواهد بود که البته چهار تا پنج روز از مدت اقامت مکه مکرمه در منا و عرفات برای انجام مناسک خواهد بود.

شمسایی یکم تیر را آغاز بازگشت زائران اعلام کرد و درباره عودت مبلغی به زائران سال گذشته توضیح داد: همان‌طور که چندی پیش در اطلاعیه سازمان حج اعلام شد؛ با تلاش مستمر دست‌اندرکاران و مدیریت هزینه‌ها و تسویه‌حساب نهایی با شرکت‌های طرف قرارداد، در حوزه‌های مختلف خدماتی حج، ۸.۵ میلیون تومان از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده شد.

وی افزود: با تغییر در بعضی فرایندها به‌منظور مدیریت هزینه‌ها در بخش‌های حمل‌ونقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی، همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت‌های دولت مردمی در تأمین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، این مبلغ به عنوان مانده عملیات شناسایی شد و از آنجا که مبالغ صرفه‌جویی شده مربوط به هزینه‌هایی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای همه زائران یکسان است.

کد خبر 757841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.