تاریچه ساعت تیسوت از دیدگاه برنارد گالری

Tissot SA (تلفظ فرانسوی: [ti’so]) یک برند لوکس ساعت سوئیسی است که متعلق به گروه سواچ است. این شرکت در لو لوکل، سوئیس توسط چارلز-فلیسین تیسوت و پسرش، چارلز-امیل تیسوت، در سال ۱۸۵۳ تأسیس شد.

تیسوت با متی-تیسوت، یکی دیگر از شرکت های ساعت سازی سوئیسی مرتبط نیست.با نگاهی به مچ دست بسیاری از ستاره‌ها و سلبریتی‌های فهرست A، تقریباً مطمئناً ساعت‌های Rolex و Audemars Piguet زیادی خواهید دید. با این حال، یک شرکت دیگر با سابقه‌ای وجود دارد که حتی از هر یک از این دو برند بازمی‌گردد – یکی با میراثی که تقریباً به اندازه شرکت‌های Omega و Patek Philippe ارائه شده است – و آن برند ساعت‌های لوکس سوئیسی Tissot است.

تاریخچه تیسوت

در سال ۱۸۵۳ توسط Charles-Félicien Tissot و پسرش Charles-Émile Tissot در شهر سوئیس Le Locle تأسیس شد – مکانی که این برند هنوز هم تا به امروز باقی مانده است. تیسوت که در منطقه نوشاتل در کوه‌های ژورا قرار دارد، شهرت خود را در ابتدا با ساخت ساعت‌های جیبی با روکش طلایی بسیار قابل اعتماد ساخت که مخاطبان قوی و قدردانی را در سراسر جهان پیدا کرد. از آنجا، تیسوت در سال ۱۹۳۰ با امگا ادغام شد و اکنون هر دو برند ساعت‌های لوکس را تحت شرکت بزرگتر گروه سواچ تولید می‌کنند که هر دو بخشی از آن از سال ۱۹۸۳ بوده‌اند. اگرچه این شرکت این روزها بیشتر به دلیل تولید محصولات ظریف شناخته شده است. ساعت‌های لوکس به‌طور شگفت‌انگیزی مقرون به صرفه، تیسوت برندی باقی می‌ماند که نباید از هیچ بحثی در مورد ساعت‌شناسی و تاریخچه صنعت ساعت‌ لوکس بزرگ‌تر کنار گذاشته شود.

میراث ساعت های قدیمی

تیسوت قبل از ظهور فناوری زمان سنجی کوارتز، ساعت ها اقلام نسبتاً گران قیمتی برای تولید بودند. ساعت‌های مکانیکی که با عملکرد جمعی از هر جایی بین ده‌ها تا صدها قطعه ریز و در حال کار ایجاد شده‌اند، تولیدشان زمان‌بر بوده و مونتاژ آن‌ها کار فشرده‌ای است. در نتیجه، اکثر مردم فقط یک ساعت داشتند (اگر خوش شانس بودند) و مفهوم ساعت برای اهداف یا موقعیت های خاص – ساعت های ورزشی، ساعت های لباس، ساعت های مسافرتی و غیره – هنوز تصور نشده بود. در نتیجه این ذهنیت قبلی نسبت به ساعت‌ها، تاریخ اولیه ساعت‌ تیسوت قبل از اواسط دهه ۱۹۵۰ شامل نمونه‌هایی از طرح‌های ساعت‌های مچی بود که به‌طور قابل‌توجهی زیبایی‌شناسی لباس‌محورتری برای آن‌ها داشت. این روند کاملاً منطقی است زیرا اگر می‌خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، بهتر است این ساعت چیزی باشد که بتوانید در مجالس رسمی نیز بپوشید، جایی که قوانین مربوط به لباس عموماً سخت‌گیرانه‌تر هستند. این روند تا دهه ۱۹۷۰ ادامه یافت و بسیاری از ساعت‌های گران‌قیمت این منطقه، صرف نظر از ویژگی‌ها یا پیچیدگی‌هایی که ممکن است ارائه دهند، دارای زیبایی‌شناسی ظریف و ظریفی هستند.

تاریچه ساعت تیسوت از دیدگاه برنارد گالری

این رویکرد هم در طراحی و هم در کل ساعت‌های مچی را می‌توان در مدل‌های قدیمی مانند این Tissot Chronograph مرجع ۸۰۸A در دهه ۱۹۶۰ مشاهده کرد. این کیس که از فولاد ضد زنگ ساخته شده و اندازه آن ۳۴ میلی‌متر بود (که کاملاً مطابق با اولویت‌های آن زمان بود)، دارای یک قاب پیچی ضد آب، یک تاج سیم‌پیچ بزرگ و فشاردهنده‌های پمپ بزرگ برای کارکرد کرنوگراف بود – همه. ویژگی هایی که نشان می دهد این ساعتی است که برای استفاده دقیق یا حرفه ای در نظر گرفته شده است. با این حال، شکل کلاسیک قاب، قاب تمیز، و لبه‌های پخ‌دار بلند، همگی ظاهری کلی برای آن ایجاد می‌کنند که اگر با کت و شلوار و کراوات ست شود، به سختی نامرتب به نظر می‌رسد. شماره گیری Tissot Chronograph ref. ۸۰۸A بیان دیگری از این تنش بین لباس و زیبایی شناسی ابزار مانند است. صفحه این تیسوت قدیمی که توسط سینگر (همان تولیدکننده صفحه‌ای که صفحه‌های افسانه‌ای پل نیومن را برای رولکس دیتونا ایجاد کرد)، یک رنگ نقره‌ای دو رنگ زیبا است که دارای رجیسترهای کرنوگراف بزرگی است که در سطح فرو رفته و دایره‌ای شکل دارد. الگوی گیلوچه بر روی آنها حک شده است.در حالی که زیبایی شناسی کلی صفحه نسبتاً شیک است، همچنین دارای مقیاس های سرعت سنج و دور سنج در امتداد حاشیه آن است – چیزی که به طور کلی مشخصه ساعت های ابزاری است که برای استفاده حرفه ای در نظر گرفته شده است. جالبتر از همه، شماره گیری در این مرجع خاص است. ۸۰۸A Tissot Chronograph نشانه‌هایی را برای سرعت سنج (به رنگ مشکی) و تله‌متر (به رنگ آبی) در امتداد یک مقیاس نمایش می‌دهد – یک ویژگی طراحی که به ندرت با آن مواجه می‌شوید، زیرا معمولاً علامت‌های دور سنج و سرعت سنج روی مقیاس‌های جداگانه خودشان چاپ می‌شوند. علاوه بر این، صفحه همچنین دارای مواد درخشان بر روی آن است (به طور کلی برای ساعت‌های قدیمی الزامی نیست)، و با علامت T SWISS MADE T در پایین آن مشخص شده است که نشان می‌دهد نمودارها و عقربه‌های نورانی از تریتیوم استفاده می‌کنند.

تاریچه ساعت تیسوت از دیدگاه برنارد گالری

ادامه سنت تیسوت

امروزه، تیسوت مجموعه وسیعی از ساعت‌ لوکس را تولید می‌کند که از لباس‌های مکانیکی و کلاسیک گرفته تا ساعت‌های ورزشی با تکنولوژی پیشرفته با حرکات کوارتز و کریستال‌های یاقوت کبود حساس به لمس را شامل می‌شود. با این حال، با وجود استقبال از روندها و فناوری مدرن در صفحات مجموعه بسیار متنوع خود، تیسوت همچنان به همان ارزش های اصلی که همیشه داشته پایبند است و میراث غنی این برند را می توان در ساعت های مدرنی که امروز تولید می کند مشاهده کرد. در حالی که تیسوت در حال حاضر مجموعه‌ای از ساعت‌های ورزشی و ابزاری را ارائه می‌کند، بسیاری از مدل‌های معاصر دارای ویژگی‌هایی هستند که به روزهای اولیه زبان طراحی این برند بازمی‌گردد. هنگام بررسی برخی از این ساعت‌ها، ممکن است متوجه تاریخچه ساعت Tissot شوید. درست مانند نسخه قدیمی Tissot Chronograph. 808A، ساعت‌های خاصی در مجموعه‌های Tissot’s Couturier و Bridgeport، با وجود پیروی از زیبایی‌شناسی کلاسیک و لباس‌محور، همچنان دارای مقیاس‌های تاکی‌متر هستند که در امتداد حاشیه صفحه‌هایشان چاپ شده‌اند.یکی از چیزهای مهم در مورد گروه امروزی سواچ این است که طیف گسترده ای از برندهای ساعت را در خود جای داده است و هر کدام (کم و بیش) سطح خود را نسبت به سایرین اشغال می کنند. همه برندهای مختلف هنوز هم نهادهای جداگانه خودشان هستند، با این حال همه آنها از منابع جمعی یکی از بزرگترین بازیگران جهان در صنعت ساعت سود می برند. مزیت برای مصرف کنندگان این است که مارک هایی که در سمت انتهای طیف مقرون به صرفه تر قرار دارند مانند Tissot می توانند ساعت هایی را ارائه دهند که ارزش های تقریباً بی نظیری را برای پول در صنعت ساعت سوئیس ارائه می دهند. کرنوگراف‌های خودکار معاصر تیسوت یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای دست‌یابی به ساعت با حرکت افسانه‌ای Valjoux 7750 هستند و مدل‌های لباس طلایی پاورماتیک ۸۰ با برند ساعت تیسوت با قیمت‌هایی کاملاً تکان‌دهنده به فروش می‌رسند.

امروزه تیسوت به عنوان یکی از نمادین ترین برندهای ساعت سوئیسی در جهان شناخته می شود. در حال حاضر، بخشی از گروه سواچ است و در درجه اول به خاطر ساعت های مکانیکی مقرون به صرفه خود شناخته شده است. این برند بیش از ۱۶۵ سال تجربه در صنعت ساعت سازی دارد و مورد علاقه کارشناسان ساعت در سراسر جهان است.

امیدوارم از مقاله استفاده کرده باشید و برای شما مفید باشد شما میتوانید محصولات برند تیسوت را با بالاترین کیفیت و گارانتی شرکتی از فروشگاه برنارد گالری با خیال راحت خرید کنید.

کد خبر 757836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.