همه احتمالات ۲ هفته پایانی لیگ‌برتر/ جنگ داغ صدرنشین‌ها و قعرنشین‌ها

در دو هفته پایانی لیگ برتر به دلیل فاصله اندک امتیاز تیم‌های سقوط کننده و سرخابی‌های پایتخت به یکدیگر اتفاقات گوناگونی رقم خواهد خورد که موجب می‌شود اهالی فوتبال شاهد دو هفته مهیج و پویا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در جدول رقابت‌های لیگ برتر در حال حاضر پرسپولیس با ۶۲ امتیاز در جایگاه نخست ایستاده است. استقلال نیز با یک امتیاز کمتر در رده دوم جدول قرار دارد. این آمار نشان می‌دهد قرمزپوشان تعیین‌کننده اصلی قهرمان فصل جاری مسابقات هستند.

در واقع اختلاف یک امتیازی آن‌ها با استقلال به این معنی است که شاگردان نکونام نباید به چیزی جز کسب پیروزی در دو بازی پایانی لیگ فکر کنند. هرچند که پرسپولیس نیز باید در یکی از جدال‌های خود امتیاز از دست بدهد. در قعر جدول رقابت‌های لیگ برتر نیز وضعیت نسبتاً پیچیده‌ای حاکم است و می‌توان گفت اتفاقات فوتبالی می‌تواند در تعیین سرنوشت تیم سقوط‌کننده تأثیرگذار باشد.

معادلات بالای جدول چگونه است؟

همان‌طور که اشاره شد اختلاف میان پرسپولیس و استقلال تنها یک امتیاز است، بنابراین در صورتی که شاگردان اوسمار در هر دو بازی پیش‌روی خود موفق به کسب پیروزی شوند، آبی‌پوشان با کسب شش امتیاز نیز نمی‌توانند جام را از آن خود کنند، چراکه پرسپولیس ۶۸ امتیازی و استقلال ۶۷ امتیازی خواهد شد.

در حالت دوم اگر شمس آذر و مس رفسنجان بتوانند با نتیجه تساوی پرسپولیس را متوقف کنند و استقلال نیز در هر دو بازی خود به پیروزی برسد یا حداقل چهار امتیاز از دو رقیب خود بگیرد می‌تواند جام قهرمانی را به خانه ببرد، چراکه در این حالت قرمزپوشان ۶۴ امتیازی هستند و شاگردان نکونام با ۶۷ یا ۶۵ امتیاز قهرمان این دوره خواهند شد.

احتمالاتی که در ۲ هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال رخ خواهد داد

حالت سوم که البته کمی بعید به نظر می‌رسد این است که پرسپولیس در دو هفته پایانی از رقیبان خود شکست بخورد و در سوی دیگر استقلال به دو پیروزی یا حداقل دو تساوی دست پیدا کند. اگر چنین اتفاق شگفت‌انگیزی رقم بخورد شاگردان نکونام با ۶۷ یا ۶۳ امتیاز یک قهرمانی دراماتیک را در تاریخ لیگ برتر ثبت خواهند کرد. شاگردان اوسمار نیز با ۶۲ امتیاز و در جایگاه دوم به کار خود در لیگ بیست‌وسوم پایان خواهند داد.

اگر پرسپولیس دو بازی پایانی خود را با یک تساوی و یک شکست پشت سر بگذارد، استقلال با یک پیروزی می‌تواند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، چراکه در این حالت قرمزپوشان ۶۳ امتیازی خواهند بود و شاگردان نکونام با کسب حداقل سه امتیاز می‌توانند در مجموع با ۶۴ امتیاز به کار خود در لیگ پایان دهند.

احتمالاتی که در ۲ هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال رخ خواهد داد

در حالت پنجم در صورتی که قرمزپوشان از شش امتیاز ممکن تنها موفق به کسب سه امتیاز شوند، به نوعی قهرمانی را از دست داده‌اند، چراکه استقلال با یک پیروزی و یک تساوی می‌تواند قهرمانی را از آن خود کند. البته نباید فراموش کرد اگر چنین شرایطی برای پرسپولیس رخ دهد، استقلال با دو تساوی نیز شانس قهرمان شدن دارد، در این صورت امتیاز دو تیم برابر خواهد شد و از طریق بازی‌های رودررو یا تفاضل گل از میان سرخابی‌ها یک تیم جام قهرمانی را به خانه خواهد برد.

در آخرین حالت اگر پرسپولیس از مجموع دو بازی موفق به کسب حداقل چهار امتیاز شود. استقلال با دو پیروزی می‌تواند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. به‌طور کلی اگرچه شرایط برای قهرمانی آبی‌پوشان دشوار است، اما غیرممکن نیست. در واقع شاگردان نکونام باید تنها به پیروزی در تقابل‌های خود فکر کنند و امیدوار باشند که رقیب سنتی آن‌ها امتیاز از دست دهد. پرسپولیس نیز باید اتفاقات هفته بیست‌وهشتم را برای خود تداعی با تمام توان از اندوخته اندک خود تا پایان لیگ مراقبت کند.

صنعت نفت آبان مجوز سقوط می‌گیرد؟

شاید باورکردنی نباشد، اما برخلاف سایر دوره‌های لیگ برتر در این فصل از رقابت‌ها، معادلات سقوط پیچیده‌تر از بالای جدول است، چراکه سه تیم فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان با فاصله امتیازی اندک برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کنند، این در حالی است که تیم‌هایی همچون نساجی نیز در منطقه خطر قرار دارند.

احتمالاتی که در ۲ هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال رخ خواهد داد

اگر صنعت نفت آبادان در دو دیدار پایانی خود موفق به کسب پیروزی شود و در سوی مقابل فولاد خوزستان در تقابل‌های خود لغزش کند، شانس ماندن در لیگ را به شاگردان فراز کمالوند داده است، این در حالی است که اگر برزیلی‌های آبادان مسابقات باقی‌مانده را با دو تساوی پشت سر بگذارند به لیگ پایین‌تر سقوط خواهند کرد.

شاگردان کمالوند وضعیت بحرانی را تجربه می‌کنند، اما اگر از دو بازی موفق به کسب حداقل چهار امتیاز شوند و فولاد خوزستان نیز از حریفان خود شکست بخورد، برزیلی‌های آبادان بر اساس تفاضل گل یا بازی‌های رودررو شانس ماندن در لیگ برتر را دارند. اگر صنعت نفت همچون بیشتر دیدارهای این فصل خود در دو هفته پایانی نیز متحمل شکست شود، در عمل نخستین تیم سقوط‌کننده به لیگ آزادگان در این فصل خواهد بود.

احتمالاتی که در ۲ هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال رخ خواهد داد

شاگردان پورموسوی شانس ماندن دارند

استقلال خوزستان نیز وضعیتی مشابه صنعت نفت آبادان دارد و باید به چشم به نتایج فولاد بدوزد. اگر شاگردان پورموسوی بتوانند شش امتیاز حیاتی دو هفته پایانی را کسب کنند و فولاد نیز حداقل برابر رقبای خود یک شکست را تجربه کند، آبی‌ها در لیگ برتر ماندگار خواهند شد، همچنین آبی‌های خوزستان با کسب حداقل چهار امتیاز از سقوط به لیگ آزادگان در امان خواهند ماند، اما این در شرایطی است که فولاد در هیچ‌کدام از تقابل‌های خود به تساوی یا پیروزی دست پیدا نکند.

فولاد خوزستان؛ ابتکار عمل در دست شماست

فولاد خوزستان با ۲۵ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول قرار دارد. در واقع ابتکار عمل و سرنوشت دو تیم سقوط کننده به عملکرد شاگردان ویسی بستگی دارد. نارنجی‌پوشان با یک تساوی و یک پیروزی ماندن خود در لیگ برتر را قطعی خواهند کرد، اما در صورتی که با دو شکست یا دو تساوی دیدارهای باقی‌مانده را پشت سر بگذارند و از میان استقلال خوزستان یا صنعت نفت آبادان یک تیم نتایج مطلوبی کسب کند؛ شاگردان ویسی به لیگ آزادگان سقوط خواهند کرد.

احتمالاتی که در ۲ هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال رخ خواهد داد

کد خبر 757826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.