لاکچری‌بازی و تجمل‌گرایی در رسانه‌های اجتماعی چین ممنوع شد

اینفلوئنسرهای ثروتمند چینی به دلیل به رخ کشیدن سبک زندگی تجملاتی از حضور در شبکه‌های اجتماعی محروم شدند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چین افرادی را که سبک زندگی مجلل خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، به علت ترویج مادی‌گرایی از ادامه فعالیت محروم می‌کند. در اصل چین مشغول سرکوب اینفلوئنسرهایی است که سبک زندگی لاکچری و خودنمایی را به‌عنوان وسیله‌ای برای کسب سود ترویج می‌کنند.

چین در سال ۲۰۲۱ نیز اقدامات مشابهی را برای جلوگیری از حضور اینفلوئنسرهای تولید و منتشرکننده محتوای «غیراخلاقی» به مرحله اجرا گذاشت.

چین اینفلوئنسرهای لاکچری‌باز و تجمل‌گرا را تنبیه می‌کند

ممنوعیت حضور ترویج‌دهندگان تجمل‌گرایی در فضای مجازی چین

رگولاتور اینترنت چین، اداره فضای سایبری و مجازی این کشور، در ماه آوریل برای جلوگیری از نمایش ثروت در فضای مجازی دست به اقدامی سرکوبگرانه زد و حضور اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی را به دلیل به رخ کشیدن سبک زندگی تجملاتی و ترویج مادی‌گرایی در فضای مجازی ممنوع کرد.

این سازمان ماه گذشته کمپینی را راه‌اندازی کرد تا کاربران رسانه‌های اجتماعی را از نمایش عمدی سبک زندگی مجلل مبتنی بر ثروت منصرف کند و اعلام کرد که سلبریتی‌ها دیگر نمی‌توانند در شبکه‌های اجتماعی «نمایش ثروت» یا «ولخرجی‌های افراطی» داشته باشند.

به‌دنبال این ممنوعیت، حساب‌های کاربری اینفلوئنسرهایی با چند میلیون دنبال‌کننده در نسخه‌های چینی رسانه‌های اجتماعی که از گشت‌وگذار در خانه‌های مجلل خود یا در مورد کالاهای لوکس پست می‌گذاشتند، محدود و مسدود شد.

پلت‌فرم‌هایی مانند Weibo، Douyin و Xiaohongshu نیز در پانزدهم ماه می موجی از اقدامات را برای مهار رفتارهای خودنمایی اعلام کردند. فهرست رفتارهای Weibo که حضور اینفلوئنسرها را ممنوع می‌کند شامل نمایش خانه‌ها و اتومبیل‌های لوکس برای تبلیغ محصولات، به رخ کشیدن مقادیر زیادی پول نقد و ارسال پست با محتوای حضور خردسالان و استفاده از کالاهای لوکس برای جذب فالوور است.

چین اینفلوئنسرهای لاکچری‌باز و تجمل‌گرا را تنبیه می‌کند

چین همچنین حضور اینفلوئنسرهایی را محدود کرده است که داستان‌های ساختگی آنلاین ارسال می‌کنند تا احساسات مخاطبان را برانگیزند.

وزارت امنیت عمومی چین اعلام کرد که این ممنوعیت‌ها تنها نمونه‌ای معمولی از اقدامات این کشور در برابر اطلاعات نادرست است و این کشور درصدد انجام فعالیت‌های گسترده‌تر در این زمینه است.

کد خبر 757815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.