تعمیق روابط فرهنگی و اقتصادی هدف مهم سفر هیئت دوستی گانسو به اصفهان است

سرپرست هیئت دوستی گانسو و نایب رئیس کمیته استانی کنفرانس مشورتی سیاسی گانسو گفت: تمام سطوح در کشور چین از دولت مرکزی تا دولت محلی و مردم علاقه‌مند به ارتباط و همکاری با شهرهای کشور ایران به‌ویژه شهر اصفهان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گیو تیانکانگ امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ در دیدار با شهردار اصفهان با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه کشور ایران و هیئت همراه و گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها اظهار کرد: دو کشور ایران و چین از دیرباز روابط دوستانه و بلند مدت داشتند.

وی با اشاره با اینکه استان گانسو در مهم‌ترین بخش از جاده ابریشم قرار دارد، افزود: ۳ هزار سال قبل تجار ایرانی به گانسو می‌آمدند، فرهنگ خود را در حوزه تجارت و اقتصاد شکل دادند، با سفر به ایران متوجه شباهت غذاهای ایرانی و گانسو به یکدیگر شدم.

سرپرست هیئت دوستی گانسو با اشاره به نقش منحصربه‌فرد اصفهان و شیان که هر دو در ادوار تاریخی، پایتخت کشورهای خود بوده‌اند، یادآور شد: این دو شهر تاریخ با شکوهی داشتند، در گذشته شیان و گانسو یک استان محسوب می‌شدند.

تیانکانگ ادامه داد: تعمیق روابط فرهنگی و اقتصادی مهم‌ترین هدف در سفر به اصفهان است و تمام سطوح در کشور چین از دولت مرکزی تا دولت محلی و مردم علاقه‌مند به ارتباط و همکاری با شهرهای کشور ایران به ویژه شهر اصفهان هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای شناخت ایران باید اصفهان را بشناسیم، ادامه داد: مهم‌ترین بخش و آخرین سفر ما در ایران سفر به اصفهان است، در این راستا خواستار همکاری متقابل فعالان فرهنگی و شرکت‌های اقتصادی اصفهان و استان گانسو هستیم و علاقمند به تحقق روابط خواهر خواندگی اصفهان با شهرهای استان گانسو هستیم.

سرپرست هیئت دوستی گانسو افزود: برای ارتباط بیشتر نیازمند طراحی برنامه بلند مدت هستیم که می‌تواند موجب جهش در مسیر ارتباطات و همکاری‌ها باشد.

کد خبر 757645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.