پاریس؛ فراگیرترین شهر جهان برای معلولان

پاریس شهری زیبا و غنی از دیدنی‌های بسیار است که در راستای قانون ناتوانی سال ۲۰۰۵ فرانسه، دسترسی تمام اقشار جامعه به‌ویژه توان‌خواهان را به سراسر شهر امکان‌پذیر کرده و حتی برای این قشر تسهیلات ویژه ارائه داده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فراگیری شامل توانایی همه افراد یک جامعه برای دسترسی به امکانات می‌شود و برای همه اعضای جامعه از جمله افراد دارای معلولیت سودمند است. بهبود دسترسی موجب افزایش کیفیت زندگی، ایجاد استقلال بیشتر و ادغام اجتماعی بهتر، همچنین منجر به ارتقای سلامتی می‌شود و می‌تواند با صرفه‌جویی در هزینه‌ها در زمینه‌های متعدد منتهی شود.

پاریس، شهری در دسترس برای همه

اهمیت دسترسی‌پذیری در شهرها

شهرهای سراسر جهان دریافته‌اند که نقش مهمی در ارائه دسترسی خوب به شهروندان سالم، توان‌خواه، گردشگران و بازدیدکنندگان دارند. به همین دلیل است که بسیاری از شهرها به‌طور دائم در تلاش هستند تا در دسترس‌تر، زیست‌پذیرتر و بهتر شوند که از همه بازدیدکنندگان استقبال گرمی می‌کنند.

افراد دارای معلولیت جوان، پیر، زن، مرد، کودک و از هر نژاد و قومی هستند و با افزایش جمعیت جهان تعداد این افراد در شهرها بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که ایجاد شهرهای در دسترس که در آن همه ساکنان و بازدیدکنندگان فرصت‌های برابر داشته باشند، بسیار مهم است.

پاریس، شهری در دسترس برای همه

پاریس؛ شهری قابل دسترس

پاریس یکی از زیباترین شهرهای جهان است که به‌دلیل تاریخ غنی و وجود بسیاری از بناهای تاریخی و برجسته همچون موزه لوور، کلیسای نوتردام و برج ایفل در سراسر جهان شناخته شده است. شهر نورها به شهری رمانتیک و فرهنگی شهرت دارد و به‌واسطه غذا و مد باکیفیتش در سطح جهانی معروف است. این شهر به‌عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان رتبه‌بندی می‌شود، زیرا یکی از اصلی‌ترین مراکز هنری و فرهنگی در قاره اروپا به‌شمار می‌رود.

شهر پاریس راه زیادی را برای قابل دسترس شدن طی کرده است. بسیاری از مکان‌های این شهر نماد «گردشگری و معلولیت» را دریافت کرده‌اند که سطح بالایی از دسترسی را تضمین می‌کند. مطابق با قانون ناتوانی سال ۲۰۰۵ فرانسه، تمام موزه‌ها و فضاهای عمومی پاریس باید از دسترسی بازدیدکنندگان معلول اطمینان حاصل کنند. به همین دلیل است که در این شهر همه مکان‌های دیدنی قابل دسترسی و مملو از امکاناتی برای کاربران ویلچر است تا همه دیدنی‌های شهر را تجربه کنند.

پاریس، شهری در دسترس برای همه

پاریس از برج ایفل گرفته تا لوور، جاذبه‌های متعددی را ارائه می‌دهد که مسافرانی با نیازهای ویژه می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. برج ایفل علاوه‌بر قابل دسترسی بودن با ویلچر، تخفیفی نیز روی نرخ ورودی برای افراد دارای معلولیت ارائه می‌دهد.

ویلچرنشینان در موزه لوور نیز این امکان را دارند که بدون در صف ماندن و به‌طور مستقیم از تابلوی نقاشی مونالیزا بازدید کنند که اکثر مردم فرصتی برای تجربه آن ندارند. ورود به موزه و بسیاری از مکان‌های دیگر در سراسر شهر نیز برای بازدیدکنندگان دارای معلولیت، رایگان است.

پاریس، شهری در دسترس برای همه

کد خبر 757546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.