شناسایی و مسدودسازی ۳۵ صفحه اینستاگرامی در اصفهان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و مسدودسازی ۳۵ صفحه اینستاگرامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان در پی رصد فضای مجازی، ۳۵ صفحه اینستاگرامی با میانگین تعداد بازدید ۷۰ هزار نفر را شناسایی کردند که گرداننده آنها با اقدام به انتشار و بارگذاری تصاویر مبتذل و تبلیغات مدلینگ با محتوای نامناسب، قصد اغفال کردن جوانان را داشتند.

وی افزود: با توجه اهمیت موضوع و برخورد با برهم زنندگان آسایش و امنیت اخلاقی شهروندان، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، گردانندگان ۳۵ صفحات اینستاگرام مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از تهیه مستندات با دستور مقام قضائی، مدیران صفحه پیج‌های اینستاگرامی احضار و با تشکیل پرونده و تفهیم اتهام به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه با دستور قاضی هر ۳۵ صفحه مجازی پس از حذف محتویات آن، مسدود شد، ادامه داد: برخی افراد غیرمتعهد و سوء‌استفاده‌گر برای جذب دنبال‌کننده دست به هر اقدامی می‌زنند و در پی کسب درآمد با اشاعه محتوای مبتذل هستند.

مرتضوی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی به محیطی برای اعمال مجرمانه مانند انتشار مطالب نامناسب و غیراخلاقی، هتک حیثیت، نشر اکاذیب و تهدید و اخاذی تبدیل شده است و والدین باید همراه فرزندان در فضای مجازی باشند و بر عملکرد فرزندان خود در فضای سایبر نظارت داشته باشند.

وی اضافه کرد: تمام تحرکات هنجارشکنان اجتماعی در فضای مجازی تحت کنترل پلیس هستند و با افرادی که اقدام به بازنشر تصاویر مبتذل و خارج عرف در فضای مجازی می‌کنند، برابر مقررات و قوانین رفتار خواهد شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند ، همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

کد خبر 757545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.