تحول‌گرایی و ولایت‌مداری از ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید است

معاون قضائی دیوان عالی کشور گفت: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی در دوران مسئولیتش در دستگاه قضائی، تحول‌گرایی بود و هر جا قدم می‌گذاشت، در آن بخش تحولی ایجاد می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دیوان عالی کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا سیدکریمی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت آیت‌الله رئیسی و همراهانش اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی در دوران مسئولیتش در دستگاه قضائی، تحول‌گرایی بود و هر جا قدم می‌گذاشت، در آن بخش تحولی ایجاد می‌کرد، اوایل سال ۱۳۷۰ دادسرای انقلاب تهران در ساختمان اوین مستقر بود که با همت وی مجموعه دستگاه قضائی از زندان اوین منفک شد و در خیابان معلم دایر شد.

وی افزود: در دورانی که آیت‌الله رئیسی ریاست سازمان بازرسی را برعهده داشت، بازرسی متمرکز در استان تهران بود، اما شهید خدمت تمام ادارات کل استانی را احیا و فعال کرد و با ایجاد تحول اساسی در اساسنامه سازمان بازرسی، یکی از بهترین دوره‌های سازمان بازرسی را رقم زد، آیت‌الله رئیسی معتقد بود در هر بخشی باید تحول ایجاد کرد و بنا داشت در منصب ریاست‌جمهوری تحول اساسی و ریشه‌ای در مدیریت اجرایی کشور ایجاد کنند.

معاون قضائی دیوان عالی کشور با اشاره به دو ویژگی مهم رئیس‌جمهور شهید اضافه کرد: تدین، تقوا، اخلاص و ولایتمداری شهید خدمت موجب شد، از سمت دادیاری تا ریاست قوه قضائیه پیش برود و منشأ برکات و خیرات بسیاری برای کشور شود.

سیدکریمی تاکید کرد: ولایت‌مداری و تبعیت بدون چون و چرای آیت‌الله رئیسی از منویات مقام معظم رهبری به‌گونه‌ای بود که به خاطر دارم در پی دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فساد اقتصادی در دهه هفتاد، آیت‌الله رئیسی به‌سرعت طی ۲۴ ساعت جلساتی را تشکیل داد و در رابطه با فساد در ادارات و سازمان‌ها گزارش‌هایی را تهیه و به مراجع قضائی ارسال کرد.

وی خاطرنشان کرد: با مردم بودن، استماع مشکلات آن‌ها و سرکشی به استان‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی، استقبال بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع را در چندین استان در پی داشت و امیدوارم همه ما این ویژگی را سرلوحه کارمان قرار دهیم و در بخش قضائی و اداری به نحو احسن پاسخگوی ارباب رجوع باشیم زیرا عاقبت‌بخیری در همین است.

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت، آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه با حضور رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور، معاونان دیوان عالی کشور و دادستانی کل کشور، قضات و کارمندان در نمازخانه دادگستری برگزار شد.

کد خبر 757503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.